کمک به حفظ حداکثری توجه راننده به مسیر

پاناسونیک و نسل جدید نمایشگرهای هدآپ

24 دی 1399 11:27

در جریان نمایشگاه CES 2021 که اخیراً برگزار شده، زیرمجموعه سازنده لوازم خودرویی شرکت پاناسونیک اقدام به رونمایی نمایشگر هداپ (سربالا) به همراه واقعیت افزوده مجازی هوشمند کرده است.

هدف از طراحی و توسعه AR HUD توسط پاناسونیک، حفظ حداکثری توجه راننده به مسیر مقابل و قرار دادن تمام اطلاعات مورد نیاز در مقابل چشمانش است.این سامانه به کمک فناوری انحصاری پاناسونیک یعنی AI، اقدام به ساخت تصویر مجازی از نواحی دور و نزدیک به خودرو، اشیا و عابرین پیاده کرده و البته قادر به مسیریابی و راهنمایی راننده نیز هست.

هدف از طراحی و توسعه این سامانه جدید که به اختصار AR HUD نامیده شده، حفظ حداکثری توجه راننده به مسیر مقابل و قرار دادن تمام اطلاعات مورد نیاز در مقابل چشمانش است.

آقای Scott Kirchner سرپرست بخش خودرویی پاناسونیک، بازار نمایشگرهای هداپ را روبه گسترش دانسته اما در عین حال امکانات محدود نمونه‌های موجود را نیز یادآور شده است. وی در ادامه به امکانات فعلی نمایشگر AR HUD پاناسونیک برای نمایش اطلاعات بیشتری از جاده همچون نزدیک‌ترین جایگاه سوخت و مسیریاب اشاره کرده و همچنین وعده داده که در آینده، امکانات بیشتری برای خودروهای خودران توسط نمایشگرهای AR HUD فراهم شود.

رادار 3 بعدی، مسیریاب هوشمند AI، نمایش موقعیت لحظه­‌ای، فناوری ردیابی چشمان راننده و البته کیفیت 4K تصویر از دیگر امکانات مهمی بوده که در نمایشگر AR HUD پاناسونیک پیش‌بینی شده است. بد نیست بدانید این سامانه قادر به نمایش اپتیک تصاویر مجازی با زاویه نسبتا وسیع بوده که تصویری مجازی از اشیا در فاصله 10 متر یا بیشتر از خودرو را نمایش خواهد داد.

به نظر می­‌رسد برای ورود چنین فناوری‌های پیشرفته‌ای به خطوط تولید همچنان باید کمی منتظر بمانیم.
 

دیدگاه کاربران