معرفی ون‌ برقی BrightDrop

نوآوری‌های جنرال‌موتورز در دنیای خودروهای تجاری

26 دی 1399 12:14

شیوع ویروس کرونا باعث شد که نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک مصرفی (CES) امسال به صورت مجازی برگزار شود؛ اما با وجود مجازی بودن، طرح‌ها و تکنولوژی‌های بسیار خوبی ارائه داده شد‌. جنرال‌موتورز، امسال بسیار فعال و تاثیرگذار بود و علاوه بر معرفی مدل‌هایی همچون کادیلاک Celestiq و شورولت Bolt EUV، از برند تجاری جدیدی به نام BrightDrop رونمایی کرد که اولین محصولات خود را امسال عرضه می‌کند.

جنرال‌موتورز در نمایشگاه CES 2021 از برند تجاری جدیدی به نام BrightDrop رونمایی کرد که ون‌های برقی خود را امسال عرضه می‌کند.یکی از محصولات مهم این برند، یک ون تمام برقی با باتری‌های مخصوص جنرال‌موتورز به نام EV600 است. وظیفه‌ی این ون، رساندن کالاهای مختلف و خدمات به مقصد است.

فضای بار 600 فوت‌مکعبی آن دارای سیستم امنیت است و همچنین با تجهیزات امنیتی مختلفی مانند ترمز اضطراری و ... قابل سفارش است. جنرال‌موتورز ادعا می‌کند که EV600 با هر بار شارژ شدن قادر است تا 250 مایل را طی کند‌.

با این حساب، ون جدید شرکت BrightDrop رقیب سرسختی برای فورد E-Transit است. ون برقی کمپانی فورد سال 2022 از راه می‌رسد

یکی دیگر از محصولات برند جدید BrightDrop، مدل تماماً الکتریکی EP1 است که برای جا‌به‌جایی محصولات مختلف تا وزن 200 پوند و حجم 23 فوت‌مکعب ساخته شده‌است. GM می‌گوید که سرعت این باربر برقی تا 3 مایل‌برساعت می‌رسد.

هر دو مدل ذکر شده تا پایان امسال عرضه می‌شوند و ابتدا قرار است مدل EP1 وارد بازار شود. اولین مشتری محصولات برقی جنرال‌موتورز، شرکت پست FedEx است که سفارش خود را ثبت کرده و همین امسال می‌تواند از ون‌های جدید استفاده کند. امکان سفارش برای بقیه مشتریان وجود دارد و اوایل سال 2022، ون برقی خود را تحویل خواهد گرفت.

دیدگاه کاربران