مسابقات خودران‌ها کلید خورد

عصر جدید ایندی‌ 500 آغاز شد

26 دی 1399 17:52

28 اردیبهشت ماه سال آینده برای آنهایی که اهل خودرو هستند، تاریخ خاصی به حساب می‌آید. شاید برای خیلی‌ها این یک تاریخ ساده باشد ولی برای حرفه‌ای‌ها یک جشن در ستایش سرعت است. در این تاریخ مسابقه بزرگ Indy 500 برگزار می‌شود. نقطه عطف مسابقه امسال رقابت خودران‌ها برای کسب جایزه یک میلیون دلاری.

نقطه عطف مسابقه امسال ایندی 500 رقابت خودران‌ها برای کسب جایزه یک میلیون دلاری.شاید در ظاهر رقابت وسایل نقلیه بدون راننده بحث‌برانگیز باشد اما در حال حاضر علاقه زیادی از سوی شرکت‌ها برای حضور در این صنعت وجود دارد. به خصوص Dellara که سازنده معروف خودروهای ایندی است، امسال برنامه ویژه‌ای برای این رویداد دارد.

برای آن‌ها که با مسابقات ایندی آشنایی ندارند باید بگوییم که مسیر این رقابت یک پیست بیضی‌‌شکل ساده با چرخش مداوم به چپ است. خودروها باید طوری برنامه‌ریزی شوند که پشت یکدیگر قرار بگیرند و درنهایت سریع‌ترین لاین سرعت را انتخاب کنند. در این رقابت حفاظت از تایر بسیار اهمیت دارد. البته در این میان خودران‌های مسابقه‌ای باید هزاران فاکتور که رانندگان واقعی با آن روبرو هستند را نیز رعایت کنند.

عصر جدید ایندی‌ 500 با خودران ها

بسیاری از افراد مسابقات خودران‌ها را نوعی جاه‌طلبی قلمداد می‌کنند. در حالی که شرکت‌های بزرگی که پشت این محصولات هستند به وضوح از آن‌ها به‌عنوان یک ابزار مهم آزمایش برای فناوری‌های آینده استفاده می‌کنند. از سوی دیگر این مجموعه یک خروجی عالی برای پروژه STEM (علوم، فنون، مهندسی و ریاضیات) دانشگاه بین‌المللی تحقیقات خودروی کلمسون است.

هرچه هست ایندی 500 در آینده هم‌چنان به مسیر خود ادامه خواهد داد، صرف‌نظر از اینکه تیم‌های موجود می‌توانند در رقابت‌ نوظهور از خودروهایی بدون راننده هم استفاده ‌کنند. شاید این بزرگ‌ترین چالش برای رقابت‌های بعدی اتومبیل‌رانی باشد.

دیدگاه کاربران