اولین محصول، خودروی کوچک EZ-1

فصل جدید رنو در حمل‌ونقل شهری با برند Mobilize

27 دی 1399 14:55

در روزهای اخیر، به دفعات نام شرکت رنو را در رسانه‌های خودرویی شنیده‌ایم. این خودروساز فرانسوی به مرور در حال اعلام برنامه­‌های جدید خود برای سال‌های آینده است. یکی از بخش‌های این برنامه را باید معرفی برند Mobilize به عنوان زیرمجموعه جدید رنو دانست که قرار است در حوزه حمل‌ونقل شهری اشتراکی فعالیت نماید.

اولین محصول برند Mobilize یک خودروی بسیار کوچک شهری است که با نام EZ-1 و تحت عنوان نمونه آزمایشی معرفی شده.برند Mobilize درنظر دارد خودروهای کاربردی برای سرویس‌های حمل‌ونقل عرضه کند ضمن این‌که اعتبار خرید، تجهیزات شارژ خودروهای برقی و ارائه امکانات اشتراکی همچون نرم‌افزارها و برخی سرویس‌های دیگر موردنیاز ناوگان اشتراکی هم از سایر خدمات این شرکت خواهد بود.

اولین محصول برند Mobilize یک خودروی بسیار کوچک شهری است که با نام EZ-1 و تحت عنوان نمونه آزمایشی معرفی شده. بنابر اعلام شرکت سازنده، درهای این خودرو به این دلیل از جنس شیشه ساخته شده که نمایی کامل از محیط شهری اطراف را در اختیار سرنشینان قرار دهد.

موبیلیاز EZ-1 از سیستم تعویض باتری نوآورانه‌ای هم برخوردار شده که می‌تواند جایگزین خوبی برای ساختار فعلی شارژ باتری خودروهای برقی باشد. درواقع این سامانه قابلیت استفاده مداوم بدون احتمال خرابی را فراهم خواهد کرد.

رنو اعلام کرده که نیمی از ساختار موبیلایز EZ-1 از مواد بازیافتی ساخته شده و 95 درصد این خودرو در پایان عمر آن قابلیت بازگشت به چرخه را خواهد داشت. تولید EZ-1 در تاسیسات Flins ‘Re-Factory متعلق به رنو انجام می‌شود.

آقای Patrick Lecharpy مدیر طراحی برند Mobilize، خودروی آزمایشی EZ-1 را یک دستگاه حمل و نقل توصیف کرده که در محیط شهری ادغام می­‌شود. به اعتقاد وی، EZ-1 کاربران را در تغییر سبک زندگی خود به سوی استفاده از حمل و نقل پاک و دوستدار محیط زیست همراهی خواهد کرد.

برند جدید رنو در حمل‌ و نقل شهری Mobilize

مدیرعامل Mobilize یعنی Clotilde Delbos هم از تنوع سرویس‌های خلاق در حمل و نقل، انرژی و اطلاعات توسط این برند خبر داده که در همکاری با شرکای دیگر این شرکت و با هدف کاهش تاثیرات نامطلوب حمل و نقل بر محیط زیست انجام خواهد شد.

دیدگاه کاربران