برندی برای حضور در دنیای برقی‌ها

انقلاب در آلپاین

30 دی 1399 13:55

از مدت‌ها پیش شایعاتی مبنی بر تغییر ماهیت برند آلپاین از زیرمجموعه‌های رنو به گوش می‌رسید. سرانجام این شایعات رنگ واقعیت به خود گرفت و پروژه بزرگ Renaulution با تبدیل برند آلپاین به یک خودروساز تمام برقی آغاز شد.

آلپاین از زیرمجموعه‌های رنو، به عنوان بخشی از پروژه بزرگ Renaulution به یک خودروساز با محصولات تمام برقی بدل خواهد شد.به تازگی یک تیزر از سه خودروی برقی مختلف از برند آلپاین منتشر شده است. در این تصویر اسامی جالبی برای این سه خودرو در نظر گرفته شده است. مدل اول «for me» نام دارد که به وضوح یک خودروی برقی سایز کوچک است. مدل دیگر «for us» است که شامل یک کراس‌اور سایز متوسط می‌شود. دست آخر مدل «for the weekend» را می‌بینیم که پیش‌بینی می‌شود یک نسخه اسپرت و احتمالاً جانشین مدل معروف آلپاین A110 است.

همکاری جدید آلپاین با لوتوس نیز بی‌ارتباط به برنامه‌های جدید این شرکت نبوده است. در واقع دو خودروساز فرانسه و انگلیس در حال به اشتراک‌گذاری منابع، دانش و امکانات یکدیگر به منظور تولید یک مدل اسپرت برقی هستند.به نظر می‌رسد مدل for the weekend، همان پروژه مشترک آلپاین و لوتوس باشد. بنابراین انتظار می‌رود که مدل فوق چیزی در حد و اندازه‌های لوتوس اوورا باشد.

مدیرعامل آلپاین می‌گوید همکاری با لوتوس یک استراتژی هوشمندانه بود. ما به‌عنوان بخشی از این همکاری بسیار هیجان‌زده هستیم. هر دو برند با تاریخچه‌ای فوق‌العاده یکدیگر را تکمیل خواهند کرد. در همین راستا مدیرعامل لوتوس نیز می‌گوید از همکاری با رنو احساس افتخار می‌کند. طبق برنامه‌ریزی‌ها پروژه نهایی سال 2025 اجرایی می‌شود.

از سوی دیگر رنو قصد دارد آلپاین را به بخش موتوراسپرت و پرفورمنس خود تبدیل کند. به صورت خودکار این تصمیم تیم فرمول یک رنو را نیز شامل خواهد شد.

مترجم : نیما حدادی

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران