پیش به سوی رالی 2021

تویوتا یاریس WRC با لباسی جدید

29 دی 1399 15:25

«تویوتا گازو ریسینگ» به عنوان زیرمجموعه سازنده خودروهای مسابقه‌­ای تویوتا، نمونه‌ای از تویوتا یاریس WRC را معرفی کرده که قرار است در مسابقات رالی قهرمانی 2021 شرکت نماید.

بدنه این یاریس، مشابه هایپرکار مسابقه‌ای GR010 طراحی شده.خودروساز ژاپنی برای حضور نسل جدید یاریس در مسابقات WRC 2021 برنامه­‌ریزی کرده بود اما بعدا از این پروژه منصرف شد. در عوض، تویوتا تصمیم گرفته تا به استفاده از نسل قبلی یاریس در مسابقه ادامه داده ولی پوشش تازه‌­ای برای بدنه آن معرفی کرده است. درحقیقت تزئین بدنه این خودرو مشابه با مدل جدید GR010 هیبرید انجام شده که قرار است در رده هایپرکارها در مسابقات لمانز حاضر شود.

در طول 4 فصل گذشته مسابقات WRC، تویوتا به همراه نسل قبلی یاریس موفق به دریافت 17 پیروزی و کسب 322 مقام شده است. این خودرو همچنین در سال‌های 2019 و 2020 موفق به کسب سه مقام مجزا، در بخش خودروسازان و رانندگان برتر نیز شده است.

تغییر اعمال شده دیگر برای یاریس حاضر در WRC 2021 را باید نصب تایرهای ساخت پیرلی دانست، چراکه این شرکت ایتالیایی، اکنون به تنها تامین‌کننده تایر در مسابقات WRC تبدیل شده است.

اما در ترکیب رانندگان تیم تویوتا، هیچ تغییری اعمال نشده چراکه «سباستین اوژیه» به همراه کمک راننده «جولین اینگراسیا» به رقابت با سایر رانندگان خواهند پرداخت درحالیکه «الفین ایوانز» و «اسکات مارتین» هم دوباره در کنار یکدیگر خواهند بود. سومین خودروی تیم تویوتا نیز توسط «کال رووانپرا» و «جان هالتونن» هدایت خواهد شد.

دیدگاه کاربران