تویوتا یاریس به عنوان نماینده خودروساز ژاپنی در مسابقات رالی که مطابق با قوانین Rally1 توسعه یافته، خود را برای رقابت با هیوندای i20 N و فورد پوما هیبرید آماده میسازد.
”آقای تویودا در مراسم رونمایی یاریس Rally1، با شتابگیری، دریفت و چرخشهای درجا آن را حسابی تحت فشار قرار داد.“در جریان رویدادی جانبی که در نمایشگاه خودرو توکیو 2022 برگزار شد، آقای تویودا در پشت فرمان این خودروی هیبرید مخصوص رالی قرار گرفت و با شتابگیری، دریفت و چرخشهای درجا که انجام داد، یاریس Rally1 را حسابی تحت فشار قرار داد. پس از این، آقای مدیرعامل به سراغ یاریس GRMN رفت که نسخهای ویژه از این خودرو بوده و در تیراژ محدود 500 دستگاه تولید خواهد شد. این هاچبک قدرتمند به تنها دو صندلی مجهز شده و اشتراکات زیادی در مشخصات فنی با مدل رالی دارد.
علاقه آقای تویودا به ساخت خودروهای هیجانانگیز بر سیاست جدید تویوتا مبنی بر فاصله گرفتن از هویت قبلی این برند به عنوان سازنده خودروهای کسلکننده بسیار موثر بوده است. ایده ساخت نسخههای GR Sport , GR و GRMN از محصولات تویوتا نیز توسط ایشان مطرح شده است.
درحالیکه برخی منابع از احتمال ساخت نسخه GRMN از تویوتا سوپرا خبر میدهند، علاقمندان این برند برای رونمایی از سوپراسپرت هیبرید تویوتا انتظار میکشند، خودرویی که بارها در قالب مدل مفهومی به معرض نمایش درآمده است. لکسوس هم یک کانسپت جدید و کاملا برقی را به عنوان جانشین مستقیم مدل LFA معرفی کرده است، بنابراین به نظر میرسد هر دو برند ژاپنی در عزم خود برای تولید محصولات اسپرت راسخ هستند.
نویسنده : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com