متفاوت و با قابلیت تشخیص بالا

الکترولایت رنگی خاص برای خودروهای امروزی

30 دی 1399 13:19

آزالتا (Axalta) به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های فعال در صنعت پوشاک، رنگ پیشنهادی برای خودروها در سال 2021 را معرفی کرده است. هرچند سفید، مشکی، خاکستری و نقره‌ای در سال‌های اخیر محبوبیت خود را تثبیت کرده و همچنان از اقبال مشتریان برخوردار هستند اما Axalta رنگی بسیار متفاوت از این مجموعه خسته‌کننده برای خریداران خودرو در سال 2021 پیشنهاد کرده است.

قابلیت تشخیص بالای این رنگ روی بدنه خودرو می‌­تواند آن را به خوبی در دیدرس سامانه‌های راداری و امواج قرار دهد.رنگ پیشنهادی این شرکت برای خودروها در سال 2021، با نام «الکترولایت» معرفی شده که ترکیبی از سبز و زرد بوده و بنابر اعلام Axalta با انرژی، قابلیت تشخیص بالا و زیبایی خود، انتخابی مناسب برای خودروهای دوران معاصر خواهد بود.

براساس اعلام این شرکت فعال در عرصه مد، همنشینی این رنگ با جزئیات تیره یا مات می‌­تواند ترکیب زیبایی پدید آورد. علاوه‌براین‌ها، قابلیت تشخیص بالای این رنگ روی بدنه خودرو می‌­تواند آن را به خوبی در دیدرس سامانه‌های راداری و امواج قرار داده و تشخیص خودروی مزین به این رنگ را برای سیستم‌های خودران بسیار ساده‌تر کند.

البته از همین حالا می­‌توان پیش‌بینی کرد که رنگ «الکترولایت» آنچنان هم با استقبال مشتریان روبرو نشود اما با نگاهی دقیق‌تر به محصولات فعلی برخی خودروسازان می‌­توان دریافت که این رنگ در حال حاضر هم مورد استفاده قرار گرفته است. برای مثال می­‌توان به رنگ سبز Verde Mantis در محصولات لامبورگینی یا سبز Mamba در خودروهای پورشه اشاره کرد ضمن این‌که رنگ Apple Green پیشنهاد شده از سوی آئودی هم در طیفی نزدیک به الکترولایت قرار می‌­گیرد.

متخصصان Axalta، الکترولایت را رنگی شاد، یادآور طبیعت و حامل احساس ایمنی توصیف کرده که نظر مشتریان ساختارشکن و امروزی را به سوی خود جلب خواهد کرد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران