تولید نسخه نهایی تا پایان 2021

سرمایه‌گذاری مایکروسافت روی خودران جنرال‌موتورز

5 بهمن 1399 10:55

یکی از زیرمجموعه‌های جنرال‌موتورز، تیم کروز است که در سان‌فرانسیسکو روی پروژه خودران کار می‌کنند. چنین پروژه‌‌ای با هزینه‌های سنگین، نیازمند چندین سرمایه‌گذار است.

با سرمایه‌گذاری مایکروسافت و هوندا، ارزش کروز به 30 میلیارد دلار رسید که برای یک پروژه خودران عددی فوق‌العاده و دست‌نیافتنی محسوب می‌شود‌.اخیراً شرکت مایکروسافت به پروژه کروز پیوسته و روی آن سرمایه‌گذاری کرده‌ است. به جزء مایکروسافت، هوندا نیز در این پروژه سهیم است و بیش از 2 میلیون دلار در پروژه کروز سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

به کمک آن‌ها، ارزش کروز به 30 میلیارد دلار رسید که برای یک پروژه خودران عددی فوق‌العاده و دست‌نیافتنی محسوب می‌شود‌. برای مثال، پروژه خودران Argo AI، با سرمایه‌گذاری فورد و فولکس‌واگن، تنها به ارزش 7.25 میلیارد دلار رسید. اما در حال حاضر رقیب اصلی کروز، Alphabet’s Waymo است که علاوه بر پیشرفت و تکنولوژی، ارزش‌های تقریبا یکسانی نیز دارند.

هدف مایکروسافت از پیوستن به کروز، تسریع پیشرفت خودروهای بدون راننده و تجاری‌سازی آن‌ها است. طبق قرارداد آن‌ها، کروز برای ساختن خودروهای خود از پلتفرم و رایانش ابری مخصوص مایکروسافت، به نام Azure، استفاده می‌کند. این پلتفرم قبلاً در‌ خودروهای فولکس‌واگن و تویوتا نیز به کار رفته است و تکنولوژی مفیدی محسوب می‌شود.

کروز خودران جنرال‌موتورز با سرمایه مایکروسافت

ژانویه سال گذشته، کروز از خودران خود، که شامل دو نشیمن روبه‌روی یکدیگر بود، رونمایی کرد. فقدان غربیلک فرمان و پدال‌ها نشان از یک وسیله خودران واقعی بود. اکنون کروز اعلام کرده‌ است که تا اواخر امسال، پروژه خود را به مرحله ساخت خواهد رساند؛ همچنین ادعا می‌کند که خودرانش، بیش از 1,609,344 کیلومتر عمر خواهد کرد.

مایکروسافت و کروز، به کمک یکدیگر برای پیشرفت خودروها و هوش‌مصنوعی آن‌ها می‌کوشند؛ با این کار روند بهبود و پیشرفت وسایل نقلیه خودران و تکنولوژی، سرعت می‌گیرد و آن‌ها می‌توانند به راحتی از تجربیات یکدیگر استفاده کنند تا همکاریشان به نتیجه مفیدی بیانجامد

مترجم : مریم سادات نوری

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران