با ظاهر و باطنی ناهمگون

معرفی اپل کورسا Individual

5 بهمن 1399 15:37

شرکت اپل اقدام به معرفی نسخه Individual از مدل کورسا نموده است. این خودرو در بازار آلمان به صورت آنلاین و با قیمت پایه 23,890 یورو (28,958 دلار) به فروش می­‌رسد یعنی تنها 150 یورو (182 دلار) ارزان‌تر از فورد فیستا ST.

هرچند مشخصات فنی اپل کورسا Individual چندان چشمگیر نیست اما مطمئناً طراحی بدنه این هاچ‌بک محبوب را باید نقطه قوت بزرگی برای آن دانست.اپل کورسا Individual از پیشرانه 1.2 لیتری بنزین‌سوز بهره‌مند شده که 99 اسب‌بخار قدرت را از طریق جعبه‌دنده شش سرعته دستی به چرخ‌ها منتقل می­‌کند.

براساس اعلام شرکت سازنده، شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت این خودرو کمتر از 10 ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز برابر با 194 کیلومتر برساعت خواهد بود. مصرف سوخت این هاچ‌بک کوچک هم براساس استاندارد WLTP برابر با 5.4 و 5.9 لیتر (بزرگراه و شهر) در صد کیلومتر و آلایندگی کربن نیز برابر با 122 و 134 گرم بر کیلومتر اعلام شده است.

بد نیست بدانید فورد فیستا ST که با قیمت تقریباً برابر با اپل کورسا Individual به فروش می­‌رسد، 197 اسب‌بخار قدرت در اختیار دارد و می­‌تواند در کمتر از 7 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یابد.

اپل کورسا Individual

هرچند مشخصات فنی اپل کورسا Individual چندان چشمگیر نیست اما مطمئناً طراحی بدنه این هاچ‌بک محبوب را باید نقطه قوت بزرگی برای آن دانست. بدنه نسخه Individual به رنگ مشکی درآمده که تضاد زیبایی با جزئیات قرمز رنگ روی جلوپنجره و رینگ‌های 17 اینچی ایجاد کرده است.

در فضای کابین هم با ترکیب مشابهی روبرو هستیم چراکه جزئیات قرمز رنگ روی فرمان، روکش صندلی‌ها و اهرم تعویض دنده فضای کابین را از یکنواختی دور کرده است. صندلی‌های اسپرت ردیف جلو، پدال‌های آلومینیومی، پوشش داخلی مشکی سقف و برخی تجهیزات اضافه را نیز باید جزء سایر ویژگی‌های این نسخه سفارشی به شمار آورد.

اپل کورسا Individual

مدل Individual براساس تریم GS ساخته شده و به صورت استاندارد به امکانات رفاهی شامل گرمکن صندلی‌های جلو و فرمان، دوربین دنده عقب، نمایشگر لمسی 7 اینچی و چراغ‌های LED مجهز شده است. دستیار پارک، هشدار برخورد با ترمز خودکار اضطراری و قابلیت تشخیص عابرپیاده، هشدار خروج از خط، دستیار تابلوخوان، کروزکنترل هوشمند با محدودکننده سرعت و حسگر شناسایی عدم هوشیاری راننده هم مجموعه سامانه ایمنی این خودرو را شکل می­‌دهند.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران