تویوتا، محبوب دل‌ها

پرفروش‌ترین خودرو در هر کشور کدام است

6 بهمن 1399 14:53

آگاهی یافتن از محبوبیت انواع خودروها در کشورهای مختلف جهان می‌­تواند موضوع جالبی باشد. طبیعی است که نگاه و برداشت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان خودرو از این آمارها بسیار متفاوت خواهد بود اما به هرحال اکنون به لطف نقشه­‌ های تهیه شده توسط Budget Direct، می­‌توان نگاهی جامع به بازار خودروی جهان داشت.

تویوتا موفق شده به عنوان پرفروش‌ترین برند در 41 کشور جهان و در حقیقت «محبوب‌ترین برند خودروسازی جهان» شناخته شود.لازم به‌ذکر است که Budget Direct برای تهیه این نقشه‌ها به آمار فروش خودروها در BestSellingCarsBlog مراجعه کرده که البته امکان دسترسی به اطلاعات برخی کشورها نیز فراهم نبوده است.

هرچند در این آمار با موارد عجیبی هم روبرو می­‌شویم اما برخی موارد نیز قابل انتظار هستند همچون محبوبیت جهانی محصولات تویوتا یا استقبال مشتریان آمریکایی از ساخته‌های فورد.

تویوتا کرولا برای پانزدهمین سال متوالی به عنوان پرفروش‌ترین خودروی جهان شناخته شده چراکه نزدیک به 1.2 میلیون دستگاه از این مدل در سراسر جهان به فروش رسیده است. تویوتا موفق شده به عنوان برند محبوب در 41 کشور جهان و در حقیقت «محبوب‌ترین برند خودروسازی جهان» شناخته شود.

پرفروش‌ترین خودروهای قاره آمریکا

محبوب ترین خودروهای قاره آمریکا

پرفروش‌ترین خودروی ایالات متحده و کانادا فورد F150 بوده درحالی‌که مردم مکزیک از نیسان ورسا استقبال کرده اند. در آمریکای لاتین حضور تویوتا پررنگ بوده و تویوتا هایلوکس پرفروش‌ترین خودرو در آرژانتین و پرو لقب گرفته درحالی‌که مردم ونزوئلا از فورچونا استقبال کرده‌اند. البته در برزیل و پاراگوئه ، خودروی آمریکایی شورولت اونیکس مورد توجه قرار گرفته است.

پرفورش‌ترین خودروهای بازار اروپا

محبوب ترین خودروهای اروپا

در قاره اروپا هم حضور تویوتا کاملاً چشمگیر بوده و راوفور در ایرلند و استونی، کرولا در ایرلند و یاریس در یونان، عنوان پرفروش‌ترین خودروها را به دست آورده‌اند، البته با کمال تعجب، تسلا مدل 3 توانسته در نروژ و هلند دل اکثر مشتریان را به دست آورد.

ایتالیایی‌ها به فیات پاندا توجه نشان داده‌اند درحالیکه خودروی محبوب آلمانی‌ها فولکس‌واگن گلف بوده است. اهالی روسیه نیز همچنان به صنعت خودروسازی کشور خود امیدوار هستند چراکه لادا گرانتا توانسته آمار فروش بالایی را ثبت نماید.

پرفروش‌ترین خودروهای قاره آفریقا، آسیا و اقیانوسیه

در آفریقا بیشتر از هر خودروی دیگری با نام تویوتا هایلوکس روبرو می­‌شویم چراکه این خودرو در آفریقای جنوبی، نامبیا، بوتسوانا، کنیا و ساحل عاج به عنوان پرفروش‌ترین خودرو شناخته شده است.

محبوب ترین خودروهای خاورمیانه

در خاورمیانه هم محصولی از تویوتا مورد توجه است چراکه شاسی‌بلند بزرگ این برند یعنی لندکروزر در یمن، عمان ، امارات متحده عربی و قطر توانسته فروش خوبی را تجربه کند. هیوندای در عربستان موفقیت چشمگیری به دست آورده درحالی‌که تویوتا کرولا حضور موفقی در پاکستان و تایوان داشته است.

تویوتا هایلوکس در استرالیا و تایلند طرف توجه واقع شده درحالی‌که وولینگ مینی تراک در چین مورد استقبال قرار گرفته است. فروش بالای خودروهای ساخت وطن در چند کشور آسیایی دیگر نیز اتفاق افتاده چراکه سایپا پراید در ایران، ماروتی آلتو در هندوستان و هوندا N-Box درژاپن، پرفروش‌ترین خودروهای این کشورها بوده‌اند.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : yahoo.com

دیدگاه کاربران