جی‌ام‌سی با CGR به توافق رسید

شبه هامر در رقابت‌های اکستریم E

10 بهمن 1399 17:32

شرکت GMC به تازگی قراردادی برای همکاری با تیم Chip Ganassi Racing (به صورت مخفف CGR) برای ورود به فصل اول رقابت‌های Extreme E امضا کرده است.

نمی‌توان نمایشی بهتر از ترکیب هامر EV و تیم CGR در مسابقات اکستریم E تصور کرد.این اقدام راه را برای هر دو تیم هوار می‌کند تا شاسی‌ خودروهای استاندارد مدل ODYSSEY 21 XE را به شیوه دلخواه تغییر دهند. اینها همه در حالی است که جی‌ام‌سی قصد دارد نسخه 1000 اسب‌بخاری هامر را در سال 2022 احیا کند.

مدیر بخش موتوراسپرت جنرال‌موتورز (مالک برند جی‌ام‌سی) می‌گوید نمی‌توان نمایشی بهتر از ترکیب هامر EV و تیم CGR در مسابقات اکستریم E تصور کرد. به گفته جیم کمپل ترکیب هامر و خودروهای این مسابقه تمام تصورات ما را به چالش می‌کشد. این شرکت تایید کرده است که خودروی جدید توسط کایل لدوک و سارا پرایس هدایت خواهد شد.

این برای اولین‌بار نیست که جی‌ام‌سی وارد رقابت‌های خارج جاده‌ای می‌شود. پیش‌تر این خودروساز آمریکایی با مدل‌های Cyclone و Typhoon در اوایل دهه 90 حضوری محدود را داشت. حتی در دوره‌ای پیشرانه‌های شش سیلندر خطی را برای تیم Chuck تامین می‌کرد.

جنرال‌موتورز با آگاهی تمام وارد رقابت‌های خودرویی می‌شود. در کارنامه آن‌ها حضور در رقابت‌های ناسکار، IMSA و سوپرکارز توسط برندهای کادیلاک، شورولت، کوروت و هولدن نیز به چشم می‌خورد.

بزرگ‌ترین اتفاق در رقابت‌های اکستریم E حضور جنسون باتن قهرمان رقابت‌های فرمول یک در مسابقات 2009 است.

دیدگاه کاربران