در شرایط فعلی فقط خودرو بیمه می‌شود، اما تغییر در قوانین لازم است.

بیمه برای راننده یا خودرو

22 اردیبهشت 1397 18:21

صنعت بیمه باوجود از بین بردن خطرات در صورت اجرای نادرست می‌توانست خود باعث به وجود آمدن ریسک شود.

وزیر راه: حق بیمه رانندگان پرخطر افزایش یابد

در همین رابطه وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ارتباط بیمه و رفتارهای پرخطر رانندگان گفت: امروز بیمه‌ها فقط به خودرو اختصاص می‌یابد درحالی‌که خودرو به‌خودی‌خود مخاطره‌ای ندارد و باید رانندگان پرخطر حق بیمه بیشتری پرداخت کنند.

وزیر راه و شهرسازی که در گردهمایی روسای ادارات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سراسر کشور حضور داشت، افزود: موظفیم اقداماتی جهت جلوگیری از رفتارهای پرخطر برخی رانندگان انجام دهیم،‌ دراین‌باره مباحثی با پلیس‌راه مطرح‌شده است؛ در نظام بیمه‌ای، اصل بیمه، بیمه کردن مخاطره رفتار راننده است. امروز ما فقط خودرو را بیمه می‌کنیم درحالی‌که ماشین خودبه‌خود مخاطره‌ای ندارد و رفتار پرخطر راننده حادثه می‌آفریند.

امروز ما فقط خودرو را بیمه می‌کنیم درحالی‌که ماشین خودبه‌خود مخاطره‌ای ندارد و رفتار پرخطر راننده حادثه می‌آفریند.

باید اشاره کرد که بیماری، سوانح و وقایع غیرمترقبه ازجمله اتفاقاتی است که باعث رشد صنعت بیمه‌شده است و بیمه‌گران با بررسی امکان ریسک حق بیمه را تعریف می‌کنند. با این شرایط برخی خودروهای پرمخاطره باید حق بیمه بیشتری داشته باشند و پس‌ازآن بر اساس رفتار رانندگان به تعیین حق بیمه پرداخت. بااین‌وجود وزیر راه و شهرسازی معتقد است: بیمه باید با رفتار راننده ارتباط پیدا کند و اگر راننده‌ای رفتار پرخطر داشت باید حق بیمه بیشتری بپردازد. در شرایط فعلی فقط خودرو بیمه می‌شود، باید در حوزه فرایند بیمه بازنگری شود و اگر لازم بود قوانین را عوض کنیم و لایحه به مجلس بدهیم.

دیدگاه کاربران