نقش پررنگ فناوری‌های ایمنی

راهکارهایی برای کاهش آمار تلفات جاده‌ای

11 تیر 1399 11:15

براساس داده‌های انتشار یافته از سوی شورای ملی ایمنی در سال 2019 و در جریان تصادفات جاده‌ای ایالات متحده، 38,800 نفر جان خود را از دست داده‌اند. با وجود آن‌که این رقم برای سومین سال پیاپی کاهش یافته اما هنوز هم عدد قابل اعتنایی به شمار می‌آید.

تنها در آمریکا با نصب چند مورد فناوری جدید می‌توان آمار مرگ و میر جاده‌ای را به میزان 20 هزار نفر کاهش داد.نکته مهم این است که براساس گزارشی که توسط کانسومر ریپورتز (CR) تدوین شده، درصورت افزایش استانداردهای ایمنی و تجهیز تمام خودروهای مدرن به فناوری‌های مربوط به این حوزه از سوی خودروسازان، امکان نجات جان 20 هزار نفر در هر سال فراهم خواهد شد.

آقای William Wallace که سرپرستی بخش ایمنی در کانسومر ریپورتز را برعهده دارد، معتقد است خودروسازان می‌توانند مردم را به پرداخت مبلغ بیشتر برای دریافت تجهیزات ایمنی کامل‌تر تشویق نمایند. وی به استاندارد بودن بسیاری از فناوری‌ها در خودروهای مدرن اشاره کرده و اعتقاد دارد این امر را می‌توان با تکیه بر قوانین گسترش داد تا جان تعداد بیشتری از مردم حفظ شود.

گزارش موسسه CR حاوی نکات جالبی است؛ برای مثال در این مطلب اشاره شده که در صورت نصب سامانه‌های ترمز خودکار اضطراری، هشدار خروج از مسیر و پایش نقطه کور روی تمام خودروهای صفر کیلومتر در آمریکا، می‌توان جان 11,800 نفر را از مرگ نجات داد.

غیر از این، اگر فناوری تشخیص عدم هوشیاری راننده بر اثر مصرف الکل نیز روی تمام خودروها موجود باشد، می‌توان بین 3700 تا 7400 مورد از تلفات را کاهش داد. در صورت وجود فناوری سامانه ارتباطی میان خودروها نیز چیزی در حدود 1300 مورد از تلفات کاسته می‌شود.

براساس گزارش CR، در صورت نصب تمام این سامانه‌ها در کنار هم روی خودروها، می‌توان سالانه جان 16,800 تا 20,500 نفر را نجات داد.

آقای Wallace با اشاره به موجود بودن این فناوری‌ها، تنها راه نجات جان عده زیادی از مردم در حوادث رانندگی را تغییر قوانین و استانداردها و همچنین نصب فناوری‌های جدید روی تمام خودروها می‌داند.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران