راکتی با شتاب صفر تا صد 2.5 ثانیه

تیونینگ مک‌لارن 765LT توسط نوویتک

14 بهمن 1399 14:06

نسخه تقویت شده از مک‌لارن 765LT توسط نوویتک معرفی شده است. پیشرانه 4 لیتری توئین توربو 765LT به اندازه کافی نیرومند بوده اما متخصصان تیونر آلمانی به همراه چند تامین‌کننده دیگر اقدام به ارتقاء مشخصات فنی و ظاهری این سوپراسپرت بریتانیایی کرده است.

به لطف افزایش خروجی پیشرانه، اکنون این خودرو قادر است ظرف تنها 2.5 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یابد. نکته جالب این است که نوویتک برای این خودرو سه سطح تقویتی پیشنهاد می­‌کند که قوی‌ترین سطح، Performance Stage 2 نام دارد. به لطف افزایش بوست توربوشارژر، تغییر زمان‌بندی سیستم پاشش سوخت و برخی تغییرات نرم‌افزاری، خروجی پیشرانه مک‌لارن 765LT افزایش یافته و به 855 اسب‌بخار قدرت و 898 نیوتن‌متر گشتاور رسیده است.

به لطف افزایش خروجی پیشرانه، اکنون این خودرو قادر است ظرف تنها 2.5 ثانیه به سرعت صد و در مدت 6.5 ثانیه به 200 کیلومتر برساعت دست یابد. حداکثر سرعت این خودرو هم برابر با 330 کیلومتر برساعت است یعنی 10 واحد کمتر از نهایت سرعت مک‌لارن 720S.

سیستم اگزوز خودرو هم با خروجی اینکونل ساخت نوویتک تعویض شده تا صدای خروجی آن بهبود یابد ضمن این‌که امکان سفارش نمونه با روکش طلا هم وجود دارد.

تیونینگ مک‌لارن 765LT توسط نوویتک

رینگ‌های 20 و 21 اینچی این خودرو از برند Vossen انتخاب شده و در 72 رنگ مختلف با ظاهر مات یا براق قابل سفارش است. کمک‌فنرهای اسپرت هم باعث کاهش 20 میلی‌متری ارتفاع و مرکز ثقل شده که برای خودرویی با وزن کلی 1350 کیلوگرم می­‌تواند بسیار مفید و تعیین‌کننده باشد.

همان‌طور که قبلاً اشاره شد، قطعات اضافی فیبرکربن در بخش‌هایی همچون چراغ‌های جلو، ورودی‌های هوا، کاپوت، باله عقب و برخی نقاط بدنه علاوه بر جلوه ظاهری، باعث کاهش وزن و کمک به بهبود آیرودینامیک شده است.

نوویتک به خریداران وعده داده که برای پوشش داخلی مک‌لارن 765LT، امکان انتخاب از میان طیف وسیعی از پوشش‌های چرم و آلکانترا با رنگ‌های متنوع را خواهند داشت.

دیدگاه کاربران