دستپرورده منهارت برای حضور در پیست مسابقات

ارتقای عملکرد ب‌ام‌و M2 CS

14 بهمن 1399 14:58

تنها چند روز پس از معرفی نسخه تقویت‌شده از شاسی‌بلند قدرتمند و خشن X5 M توسط منهارت، این تیونر مشهور اقدام به معرفی یک کوپه اسپرت و توانمند کرده است.

افزایش قدرت پیشرانه و استفاده از قطعات فیبرکربن در این خودرو چشمگیر است.این مدل در حقیقت نسخه تقویت شده از ب‌ام‌و M2 CS است، خودرویی که به صورت استاندارد هم قدرت کافی دارد اما پس از اعمال تغییرات توسط منهارت، به سطحی بالاتر وارد شده است.

این خودرو که MH2 GTR نام گرفته، علاوه بر نوارهای رنگی روی بدنه با عناصر مهم دیگری همچون باله فیبرکربنی بزرگ عقب و هلالی چرخ‌های فیبرکربنی عریض، از سایر نمونه‌ها متمایز شده و هویت مسابقه­‌ای خود را به نمایش می‌گذارد. رنگ نوارهای روی بدنه این خودرو ترکیبی از رنگ‌های ب‌ام‌و M (آبی روشن، آبی تیره و قرمز) به همراه مشکی بوده که با جزئیات فیبرکربن همراه شده است.

تیونینگ ب‌ام‌و M2 CS توسط منهارت

پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر ب‌ام‌و M2 CS در حالت استاندارد 450 اسب‌بخار قدرت و 550 نیوتن‌متر گشتاور تولید می­‌کند اما پس از ارتقاء به MH2 GTR، اکنون 600 اسب‌بخار قدرت و 830 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار این کوپه نیرومند قرار گرفته است. افزایش خروجی پیشرانه این خودرو به لطف نصب توربوشارژر، اینترکولر و ورودی هوای فیبرکربنی جدید حاصل شده است.

البته این تمام ماجرا نیست چراکه سیستم اگزوز استیل با کاتالیزور جدید و چهار خروجی به قطر 100 میلی‌متر جایگزین نمونه قبلی شده و به خروج سریع‌تر گازها یاری می­‌رساند. نرم‌افزار کنترل پیشرانه و سیستم انتقال قدرت هم مورد بهسازی قرار گرفته تا با افزایش نیروی اعمال شده، سازگاری پیدا کند.

تیونینگ ب‌ام‌و M2 CS توسط منهارت

سیستم تعلیق MH2 GTR تحت همکاری منهارت با H&R تقویت و با رینگ‌های اسپرت مشکی مات با پوشش تایرهای پایلوت اسپرت‌کاپ 2 ساخت میشلین همراه شده است.

با پرداخت 18,907 یورو (تقریباً 22,871 دلار) به منهارت، می‌­توان پکیج طراحی شده برای M2 CS را از این شرکت خریداری کرد.

دیدگاه کاربران