بررسی بازار آمریکا توسط Consumer Reports

بیشترین میزان رضایتمندی برای مشتریان تسلا

18 بهمن 1399 14:58

نتایج پژوهش‌هایی که درباره میزان رضایت مالکین خودروها منتشر می­‌شود، معمولاً چندان قابل استناد نیست. بسیاری از افرادی که در این پژوهش‌های آماری مورد پرسش قرار می­‌گیرند، مدت کمی است که خودروی خود را در اختیار دارند. بنابراین میزان رضایت آن‌ها در طول زمان می‌­تواند تغییر کند.

در میان تمام برندهای خودروسازی، تسلا با 88 امتیاز بهترین جایگاه را به دست آورده درحالی‌که اینفینیتی با امتیاز 48 در پایین‌ترین رتبه ایستاده است. به همین دلیل موسسه Consumer Reports تصمیم گرفته از میزان محبوبیت برندهای خودروسازی در میان خریداران آگاه شود. داده‌های موردنیاز برای این پژوهش از مالکان 369 هزار دستگاه خودرو در طول سال 2020 جمع‌آوری شده ضمن این‌که 5 مورد جدید شامل لذت رانندگی، راحتی، تجهیزات الکترونیکی داخل خودرو، جادار بودن کابین و ارزش هم به پرسش‌های قبلی اضافه شده است. البته افرادی که اعلام کرده‌اند در صورت خریداری مجدد، خودروی فعلی را انتخاب نخواهند کرد از روند امتیازات پایانی خارج شده‌اند.

در میان تمام برندهای خودروسازی، تسلا با 88 امتیاز بهترین جایگاه را به دست آورده درحالی‌که اینفینیتی با امتیاز 48 در پایین‌ترین رتبه ایستاده است. البته Consumer Reports خاطرنشان ساخته که نتایج به دست آمده از این پژوهش براساس انتظارات مالکان خودروها بوده و الزاماً ارتباطی با کیفیت ساخت یا دوام آن‌ها ندارد.

با نگاهی دقیق‌تر به نتایج حاصل می­‌توان دریافت که امتیاز تسلا در لذت رانندگی، راحتی و تجهیزات الکترونیکی بسیار بالا بوده در حالی‌که در بخش جادار بودن فضای کابین عدد متوسطی به دست آمده و نمره «ارزش» هم 1 از 5 یعنی پایین‌ترین عدد قابل دستیابی بوده است.

از سوی دیگر، اینفینیتی در بخش «ارزش» و «تجهیزات الکترونیکی» کمترین امتیاز را به دست آورده و در بخش «فضای کابین» هم امتیاز کمتر از متوسط ثبت شده درحالی‌که درمورد لذت رانندگی و راحتی اوضاع بهتر بوده و امتیاز بیشتر از متوسط حاصل شده است.

پس از تسلا، برندهای لینکلن، رم، کرایسلر و سوبارو در جایگاه دوم تا پنجم ایستاده‌اند درحالی‌که در انتهای جدول، با نام‌های نیسان، کادیلاک، بیوک و مرسدس‌بنز روبرو هستیم که به ترتیب مذکور بالاتر از اینفینیتی قرار گرفته‌اند.

Consumer Reports همچنین یادآوری کرده که برخی برندها چند محصول عرضه می­‌کنند درحالی‌که برخی برندها با چند محصول اندک در بازار حضور دارند که همین امر می‌­تواند بر امتیاز به دست آمده توسط آن‌ها تاثیرگذار باشد. البته شرط این موسسه برای حضور یک برند در این فهرست، عرضه حداقل دو محصول بوده است.

بد نیست بدانید چندین برند شامل آکورا، آلفارومئو، فیات، جنسیس، جگوار، لندرور، مازراتی و میتسوبیشی از پژوهش کنار گذاشته شده‌اند.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران