اوج لذت در آسمان

معرفی خودروی برقی پرنده مخصوص مسابقات

19 بهمن 1399 11:12

آرزوی دیرینه انسان برای پرواز به شکل‌گیری رویای ساخت خودروی پرنده ختم شد. هرچند در سال‌های اخیر چند نمونه­ آزمایشی از چنین خودرویی ساخته شده، اما همچون انواع خودران، حساسیت استفاده از چنین فناوری پیچیده‌­ای درحدی بوده که منجر به وضع موانع سختگیرانه نظارتی در این حوزه شده است. البته خودروسازان بزرگ و کوچک همچنان از اجرای این ایده ناامید نشده و به تلاش خود ادامه می‌­دهند.

درصورت جامه عمل پوشاندن به وعده برگزاری مسابقه این‌گونه خودروها در سال 2022 با حضور 10 خودروی پرنده، می‌­توان امیدوار بود که به مرحله ساخت انبوه آن‌ها هم نزدیک شویم.در یکی از جدیدترین نمونه‌های عرضه شده، Airspeeder اقدام به عرضه یک خودروی برقی مسابقه­‌ای کرده که قرار است در هوا حرکت کند.

این خودرو که با نام کامل Airspeeder Mk3 معرفی شده، از نظر ظاهری چیزی میان یک پهپاد و خودروهای مسابقه‌­ای ردبول به نظر می‌­رسد. چهار پروانه­‌ای که در هر یک از گوشه­‌های این خودروی پرنده قرار گرفته، امکان فرود و برخاستن عمودی را برای آن فراهم نموده‌اند.

براساس ادعای شرکت سازنده، Mk3 به پیشرانه برقی با توان 96 کیلووات ساعت مجهز شده که با توجه به وزن صد کیلوگرمی این خودروی پرنده، می‌تواند نیروی لازم برای حرکت این وسیله با حداکثر سرعت 120 کیلومتر برساعت را نیز فراهم کند.

خودروی برقی پرنده مخصوص مسابقات Airspeeder

Airspeeder Mk3 به مجموعه‌­ای از فناوری‌های ایمنی هم مجهز شده که شامل سامانه‌های هشدار پیشگیری از برخورد تحت لایدار و رادار بوده که بنابر ادعای سازنده، امکان مسابقه‌­ای ایمن را فراهم می‌­کند. از فیبرکربن هم به صورت گسترده استفاده شده که بدنه، شاسی و سازه اصلی را دربرمی­‌گیرد.

باتری این خودرو قابل تعویض است که امکان استفاده از انواع مختلف با وزن، ابعاد و توان مختلف را در کمترین زمان ممکن مهیا می­‌کند، امری که در مسابقات برای تیم‌های شرکت‌کننده بسیار حیاتی خواهد بود.

خودروی برقی پرنده مخصوص مسابقات Airspeeder

با وجود آن‌که هنوز خودروهای پرنده مثل رویا به نظر می­‌رسند، اما درصورت جامه عمل پوشاندن به وعده برگزاری مسابقه این‌گونه خودروها در سال 2022 با حضور 10 خودروی پرنده، می‌­توان امیدوار بود که به مرحله ساخت انبوه آن‌ها هم نزدیک شویم.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران