پاسخی به چالش‌های حمل‌ونقل در شهرهای بزرگ جهان

دومین طرح شرکت ایرباس برای تاکسی پرنده

7 خرداد 1398 12:50

شرکت ایرباس به تازگی تعدادی تصویر منتشر کرده که مدل آزمایشی آلفا 2.0 را به معرض نمایش می‌گذارند، وسیله‌ای که قرار است نمایانگر اندیشه‌های این شرکت برای تاکسی‌های پرنده خودران در سال‌های آینده باشد.

ایرباس درنظر دارد سال آینده از نمونه نهایی این وسیله هوایی رونمایی کند.در حقیقت آلفا 2.0 بخشی از پروژه عظیم این شرکت به نامVahana  است. از تصاویری که منتشر شده می‌توان دریافت که وسیله معرفی شده چیزی شبیه به هواپیما یا هلیکوپترهای متداول نیست بلکه طراحی و شکل ظاهری منحصربه‌فرد خود را دارد. هشت پروانه روی این وسیله نصب شده تا قابلیت پرواز داشته باشد و البته ایرباس نیز ادعا کرده که با نمونه قبلی این وسیله یعنی آلفا 1.0 تاکنون 50 پرواز آزمایشی کامل انجام شده است.

این تاکسی پرنده خودران به نرم‌افزار و سخت‌افزار کاملاً هوشمندی تجهیز شده که به وسیله حسگرها می‌تواند از وقوع هرگونه برخورد و حادثه در آسمان دوری کند. سیستم هدایتگر پیشرفته ایرباس آلفا 2.0 با فناوری Wayfinder کار می‌کند که به وسیله خود ایرباس توسعه یافته است.

ایرباس آلفا 2.0 کانسپتی برای نمایش تاکسی‌های پرنده

برخلاف نمونه قبلی، اکنون آلفا 2.0 طراحی داخلی کاملی داشته و هرچند که هنوز طراحی آن در حد یک کانسپت است اما جزئیات واضحی دارد از جمله فضایی برای سوار شدن یک سرنشین که محفظه‌ای شیشه‌ای بالای سر دارد و همچنین یک نمایشگر کوچک مرکزی.

شرکت ایرباس در سال 2016 از پروژه Vahana رونمایی کرد و هدف از اجرای آن را دستیابی به فناوری ساخت وسیله‌ای نقلیه با قابلیت فرود و اوج‌گیری به صورت عمودی بیان کرد. این پروژه از آن زمان تاکنون ادامه یافته است. در روز سوم می مکانسپت آلفا 2.0 در جریان یک پرواز آزمایشی، موفق به ثبت رکورد سرعت 170 کیلومتر برساعت شد.

ایرباس که از بزرگان صنعت هوایی است، اعتقاد دارد که حمل و نقل هوایی در شکل جدید می‌تواند پاسخگوی چالش‌های تازه به وجود آمده در سامانه حمل‌ونقل شهرهای بزرگ جهان باشد. این شرکت درنظر دارد سال آینده از نمونه نهایی این وسیله هوایی رونمایی کند.

اخبار جدید تاکسیرانی

آخرین اخبار تاکسیرانان، وضعیت جدید نوسازی تاکسی فرسوده، مبلغ وام نوسازی تاکسی و جدیدترین شرایط و نحوه تعویض تاکسی قدیمی را در مقاله اخبار تاکسیرانی مطالعه کنید.

دیدگاه کاربران