کراس‌اوری با قلب تپنده آئودی

معرفی کوپرا فورمنتور VZ5‌مدل 2021

5 اسفند 1399 13:56

کوپرا در سومین سالگرد استقلال خود از سئات ، اقدام به رونمایی از خودرویی کرده که قدرتمندترین محصول معرفی شده توسط این برند تاکنون بشمار می‌آید.

فورمنتور VZ5 که از اساس به عنوان محصولی از کوپرا شکل گرفته، از پیشرانه 2.5 لیتری 5 سیلندر آئودی بهره‌مند شده است.فورمنتور VZ5 که از اساس به عنوان محصولی از کوپرا شکل گرفته، از پیشرانه 2.5 لیتری 5 سیلندر آئودی بهره‌مند شده که پیش از این در محصولات قوی‌تر آئودی همچون Q3 RS و TT RS نصب شده است. این پیشرانه مجهز به توربوشارژر، 385 اسب‌بخار قدرت و 480 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار کوپرا فورمنتور VZ5 قرار داده که تنها 9 اسب‌بخار ضعیف‌تر از آئودی Q3 RS است. بد نیست بدانید حداکثر قدرت پیشرانه این خودرو در دورشمار 5700 و حداکثر گشتاور در 2250 دور در دقیقه قابل دسترس خواهد بود.

همچون محصول آئودی، کراس‌اور کوپرا هم به صورت استاندارد به سامانه چهار چرخ محرک و جعبه‌دنده 7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک مجهز شده است. به لطف این مجموعه شتاب صفر تا صد کوپرا فورمنتور VZ5 برابر با 4.2 ثانیه است که 0.3 واحد سریع‌تر از آئودی Q3 RS برآورد می‌­شود هرچند حداکثر سرعت هردوی این خودروها به صورت الکترونیکی روی رقم 250 کیلومتر برساعت محدود شده است.

کوپرا فورمنتور VZ5‌مدل 2021

ارتفاع کورا فورمنتور VZ5 نسبت به نسخه استاندارد این خودرو 10 میلی‌متر کاهش یافته ضمن اینکه رینگ‌های 20 اینچی باعث تقویت خشونت ظاهری آن شده است. کالیپر ترمزهای شش پیستون 18 اینچی Akebono، خروجی دوگانه اگزوز در دو سوی سپر و دیفیوزر عقب از دیگر نکات قابل اشاره در ظاهر این خودرو خواهند بود.

کوپرا قصد دارد تنها 7 هزار دستگاه فورمنتور VZ5 تولید کند. از آنجایی که تمامی این خودروها به صورت فرمان-چپ ساخته خواهد شد، بعید است شاهد ورود آن‌ها به بازار بریتانیا باشیم. ثبت سفارش برای کوپرا فورمنتور VZ5 از سه ماهه پایانی سال جاری آغاز خواهد شد.

کوپرا فورمنتور VZ5‌مدل 2021

در مورد قیمت کوپرا فورمنتور VZ5 اطلاعی در دسترس نیست، اما انتظار می‌رود قیمتی بیشتر از  44,920  یورو متعلق به نسخه استاندارد کوپرا فورمنتور و کمتر از 73,790 یورو تعیین شده برای آئودی Q3 RS داشته باشد. در واقع تصمیم گروه فولکس‌واگن برای تولید کوپرا فورمنتور VZ5 در تیراژ اندک را می‌­توان به پرهیز از اخلال در فروش آئودی Q3 RS هم تعبیر کرد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران