ادای احترام به گذشته

کانسپتی براساس فولکس‌واگن جتا GLI

8 اسفند 1399 13:34

با شنیدن نام «کانسپت» معمولاً انتظار داریم با خودرویی مواجه شویم که گویی از دوران آینده به زمان معاصر سفر کرده است، اما در برخی موارد این کلمه می‌­تواند صرفاً معرف نسخه‌­ای جدید و احتمالاً هیجان‌انگیزتر از یک خودروی شناخته شده باشد. این دقیقاً همان کاری است که فولکس‌واگن با معرفی جتا GLI Blue Lagoon به عنوان خودرویی کانسپت انجام داده است.

متخصصان فولکس‌واگن از طریق قطعات افترمارکت، سعی در مشابه‌سازی این خودرو با نسخه GLI از نسل چهارم جتا کرده­‌اند.امکان سفارش این خودروی خاص از طریق نمایندگی­‌های خودروساز آلمانی وجود ندارد و با نمونه­‌ای منحصربفرد روبرو هستیم.

طرفداران فولکس‌واگن احتمالاً به یاد دارند که در سال 2004 نسخه GLI از نسل چهارم جتا به عنوان یک سدان میان-سایز و اسپرت به ایالات متحده وارد شد. بدنه این خودرو با طیف چشمگیری از رنگ آبی به نام Blue Lagoon یا «آبی مرداب» رنگ‌آمیزی شده بود.

البته جتا GLI Blue Lagoon با همان رنگ مشابه تزئین نشده بلکه تیم متخصصان فولکس‌واگن از طریق قطعات افترمارکت، سعی در مشابه‌سازی این خودرو با نمونه یاد شده کرده­‌اند. به بیان ساده­‌تر، بدنه این جتا GLI 2021 مشکی رنگ بوده اما با پوششی به رنگ آبی تیره ORAFOL متالیک، روکش شده است.

کانسپت فولکس‌واگن جتا GLI Blue Lagoon

البته ویژگی­های خاص این خودرو تنها به رنگ بدنه آن محدود نشده بلکه رکاب­‌های جانبی، باله عقب، زیرسپری جلو، کاهش ارتفاع بدنه به لطف کمک فنرهای H&R و رینگ‌های 20 اینچی BBS هم جزء سایر مواردی است که در ظاهر فولکس‌واگن جتا GLI Blue Lagoon جلب نظر می­‌کند.

اهرم تعویض دنده به شکل توپ گلف و روکش چرمی صندلی‌ها که در ردیف جلو از نوع ریکارو بوده، مهمترین تغییرات این نسخه نسبت به مدل استاندارد است.

کانسپت فولکس‌واگن جتا GLI Blue Lagoon

این نسخه از فولکس‌واگن جتا GLI در سایر موارد از جمله مشخصات فنی با مدل عادی تفاوتی ندارد. نیروی محرکه از پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر مجهز به توربوشارژر تامین شده که 228 اسب‌بخار قدرت را از طریق جعبه‌دنده 6 سرعته دستی یا 7 سرعته دوکلاچه خودکار به چرخ­‌های جلو ارسال می­‌کند.

آقای شان مینارد که از طرفداران فولکس‌واگن است و ضمناً در حوزه بازاریابی مسابقات اتومبیلرانی هم فعالیت دارد، به محبوبیت جتا GLI در طول حیات 37 ساله این خودرو اشاره کرده و معرفی این خودروی کانسپت را برای گرامیداشت نسل چهارم جتا، اقدامی شایسته دانسته است.

فولکس‌واگن قصد دارد این نمونه منحصربه‌فرد از جتا را در رویدادهای مختلفی شرکت دهد، تا طرفداران این برند در سراسر ایالات متحده آن را از نزدیک ببینند.

دیدگاه کاربران