با قابلیت پیمایش 480 کیلومتر

تبدیل بنتلی کانتیننتال کلاسیک به خودروی برقی

14 اسفند 1399 19:00

لوناز (Lunaz) یک شرکت بریتانیایی است که در تبدیل نمونه­‌های کلاسیک لوکس انگلیسی به خودروی پاک و بدون آلایندگی برقی تبحر دارد.

پیشرانه برقی بنتلی مجموعه‌­ای متشکل از دو موتور الکتریکی با مجموع قدرت 375 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 700 نیوتن‌متر است.پس از پایان موفقیت‌آمیز پروژه برقی نمودن رنجرور کلاسیک، جگوار XK120، رولزرویس فانتوم V و سیلور کلود، این شرکت اکنون به سراغ بنتلی S3 کانتیننتال فلایینگ اسپور مدل 1961 رفته، خودرویی که پیشرانه 6.2 لیتری 8 سیلندر سری L را در سینه دارد که سال‌ها به صورت مشترک در محصولات رولزرویس و بنتلی نصب می­‌شد.

Lunaz درباره مشخصات فنی پیشرانه برقی این خودرو سکوت کرده، اما می­‌توان حدس زد با چیزی مشابه نمونه نصب شده در رولزرویس کلود روبرو باشیم یعنی مجموعه‌­ای متشکل از دو موتور الکتریکی با مجموع قدرت 375 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 700 نیوتن‌متر که توسط باتری 80 کیلووات ساعتی پشتیبانی شده و نیروی حاصل را به چرخ‌های عقب ارسال می‌­کند. این مجموعه شعاع حرکتی برابر با 480 کیلومتر را برای فانتوم فراهم می­‌کرد که احتمالاً برای بنتلی نیز در همین محدوده باشد.

سیستم تعلیق و مجموعه ترمز بنتلی کانتیننتال توسط لوناز مورد بهسازی قرار گرفته و مجموعه فرمان برقی جدید هم به این خودرو افزوده شده تا بتوان آن را تحت کنترل درآورد.

در فضای کابین هم فناوری­‌های جدید قابل مشاهده است که سیستم تهویه مطبوع مدرن و نمایشگر اطلاعات سرگرمی با قابلیت پشتیبانی از اپل کارپلی مهمترین موارد قابل ذکر هستند. البته طراحان سعی کرده‌­اند که موارد جدید داخل کابین هیچ‌گونه خدشه­‌ای به حال و هوای فضای داخلی وارد نکند.

ظاهر بنتلی S3 کانتیننتال بدون تغییر مانده و با سایر نمونه‌های بازسازی شده تفاوتی ندارد. بدنه این نمونه بنابر درخواست مالک با طیف خاصی از رنگ سبز تزئین شده ولی لوناز اعلام کرده برای اعمال سلیقه تمام مشتریان، آمادگی کامل دارد.

غیر از S3 کانتیننتال فلایینگ اسپور، مدل‌های S1 و S2 از این خودرو را هم می­‌توان به لوناز سفارش داد که البته با قیمتی بیش از 486 هزار دلار به فروش می­‌رسند.

هرچند ارقام تعیین شده برای محصولات لوناز این خودروها را از دسترس بسیاری مشتریان خارج کرده، اما با توجه به تصمیم این شرکت برای ساخت یک کارخانه جدید و دو برابر کردن نیروی کار، به نظر می­‌رسد تقاضای زیادی برای خودروهای لوکس کلاسیک با پیشرانه برقی وجود دارد، البته لوناز قصد ندارد فعالیت خود را تنها به مدل‌های کلاسیک محدود نماید، بلکه این شرکت قرار است به عنوان تامین‌کننده مجموعه موتورهای برقی برای جایگزینی با پیشرانه درون‌سوز ناوگان موجود خودروهای ون و سواری هم فعال باشد.

دیدگاه کاربران