بازنشستگی تکنولوژی قدیمی

توقف پشتیبانی از سیستم BlueLink در خودروهای هیوندای

14 اسفند 1399 19:58

این روزها فناوری به بخش جدانشدنی از صنعت خودروسازی تبدیل شده چراکه با پیشرفت آن، امکانات رفاهی و ایمنی زیادی به خودروهای مدرن و امروزی افزوده شده و در اختیار کاربران قرار گرفته است.

عدم پشتیبانی محصولات هیوندای از این فناوری به معنای توقف کارکرد بعضی عملکردها خواهد بود.البته همیشه در کنار مزایا، ممکن است معایبی هم بروز پیدا کند، اتفاقی که این بار گریبان‌گیر برخی مالکان خودروهای هیوندای شده است. براساس گزارشی که Cars Direct منتشر کرده، این خودروساز کره‌­ای به نمایندگان خود اعلام نموده که پشتیبانی از نسل اول سامانه بلولینک که در برخی محصولات ساخته شده بین سال‌های 2012 الی 2016 نصب شده را متوقف خواهد کرد.

دلیل اصلی تصمیم هیوندای برای توقف سرویس‌دهی به این سامانه را باید فناوری قدیمی 2G دانست که از تاریخ 31 دسامبر 2021 ، دیگر توسط شرکت میزبان یعنی Aeris Communications پشتیبانی نخواهد شد.

البته نباید از شنیدن این خبر تعجب کرد چراکه فناوری ارتباطی 2G از مدت‌ها پیش از دور خارج شده که نمونه­‌های بارز آن را باید توقف پشتیبانی شرکت‌های AT&T و T-Mobile در ایالات متحده از این فناوری دانست که به ترتیب در سال‌های 2017 و 2021 اتفاق افتاده است. بد نیست بدانید که سابقه توقف استفاده از این فناوری در برخی از کشورها حتی به سال 2008 بازمی‌­گردد.

توقف پشتیبانی از سیستم BlueLink در خودروهای هیوندای

عدم پشتیبانی محصولات هیوندای از این فناوری به معنای توقف کارکرد بعضی عملکردها خواهد بود که براساس اعلام هیوندای به نمایندگی­‌ها شامل هشدار خودکار تصادف، دستیار اضطراری SOS، ردیابی خودروی مسروقه و برخی موارد دیگر خواهد بود.

هیوندای اعلام کرده که هزینه باقیمانده از مشترکان سالیانه به آن‌ها بازگردانده خواهد شد اما مشترکان ماهیانه تا انتهای سال جاری امکان استفاده از سرویس را خواهند داشت.

محصولاتی که تحت تاثیر این تصمیم جدید قرار می­‌گیرند شامل تمام مدل‌های مجهز به بلولینک و ساخته شده بین سال‌های 2012 تا 2014، تمام محصولات مدل 2015 به جز سوناتا (نمونه­‌های مجهز به مسیریاب) و جنسیس و همچنین نمونه­‌های مدل 2016 از النترا، النترا GT، ولوستر، سوناتا هیبرید، سانتافه و اکوئوس خواهند بود.

با پررنگ شدن هرچه بیشتر فناوری­ در خودروهای جدید، می‌­توان انتظار وقوع اتفاقات مشابه با آنچه برای بلولینک نسل اول پیش آمده را داشت. با رسیدن تاریخ انقضاء فناوری‌­های نصب شده در خودروها، پشتیبانی از آن‌ها توسط شرکت‌های سازنده نیز متوقف شده و هیچ‌گونه بروزرسانی در آنه‌ا اعمال نخواهد شد. اینجاست که خریداران خودرو باید بیشتر توجه نموده و از صرف هزینه برای مواردی که ممکن است در آینده نزدیک کاربرد خود را از دست بدهند، خودداری نمایند.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران