بازگشت جلوپنجره کلاسیک

تیونینگ ب‌ام‌و M4 توسط آوانته‌ دیزاین

16 اسفند 1399 14:29

بعد از معرفی ب‌ام‌و M3 و M4 با جلوپنجره‌های جدید، فروشگاه‌های افترمارکت روی این دو مدل متمرکز شدند و مجموعه‌ای از قطعات مخصوص تیونینگ را آماد کردند.

اگرچه جلوپنجره‌ جدید پرحاشیه‌ ب‌ام‌و همچنان روی آن قرار دارد، اما طراحی ثانویه‌ای هم موجود است که در آن جلوپنجره‌ها با همان اندازه طبیعی قبل تعبیه شده‌اند.در این میان شرکت آوانته دیزاین - Avante Design - تصمیم گرفت تا با طراحی کیت‌بدنه پهن، روی مدل دو در تمرکز کند و ظاهر تهاجمی‌تری را برای این کوپه اسپرت بیافریند. اگرچه جلوپنجره‌ جدید پرحاشیه‌ ب‌ام‌و همچنان روی آن قرار دارد، اما طراحی ثانویه‌ای هم موجود است که در آن جلوپنجره‌ها با همان اندازه طبیعی قبل تعبیه شده‌اند.

آوانته‌ دیزاین می‌گوید که کار طراحی کیت‌ها تقریباً تمام شده و در چند نمونه تولید می‌شوند‌ که پهن‌ترین آن‌ها تقریباً 18 سانتی‌متر به عرض استاندارد ب‌ام‌و M4 اضافه می‌کند.

علاوه بر ابعاد بدنه، کاپوت ب‌ام‌و M4 نیز کاملاً تغییر یافته و حالا دو ورودی هوا و یک برآمدگی روی آن قرار گرفته‌اند. همچنین نمای جلوی ب‌ام‌و M4 تهاجمی طراحی شده و حالا دیگر خبری از آن جلوپنجره غول‌پیکر پرحاشیه نیست.

دریچه‌های هوا روی گلگیرهای جلو و یک بال‌ عقب ثابت نیز اضافه شده‌اند که احتمالاً ایده آن از کاتولوگ ب‌ام‌و M پرفورمنس، متناسب با M4 جدید، سرچشمه می‌گیرد. همچنین سپرهای جلو و عقب با ورودی‌‌هواهای بزرگ طراحی شده‌اند و همچنان فرمول OEM را حفظ می‌کند. خروجی اگزوز‌ها در قسمت مرکزی قرار گرفته و دارای دو قسمت دوگانه است، که طرحی مشابه به کیت M پرفورمنس دارد.

آوانته‌ دیزاین به سبک طراحی خود ایمان دارد و مطمئن است که بسیاری از افراد، همین سبک ظاهر سنتی که از ب‌ام‌و M8 کوپه الهام‌ گرفته شده را می‌پسندند.

لازم به ذکر است که مدل M4 CSL احتمالاً سال آینده عرضه می‌شود و M4 کانورتیبل نیز به زودی از راه می‌رسد، با ورود آن و تولید M3 تورینگ در سال 2022، خط‌تولید M کاملاً به روز خواهد شد.

دیدگاه کاربران