معرفی سطح تازه‌ای در قابلیت‌های فنی

قدرتنمایی در پیست با مک‌لارن 720S GT3X

26 اسفند 1399 10:45

شرکت مک‌لارن مدل جدید 720S GT3X را معرفی نموده تا توانایی خود در ساخت خودروهای مسابقه­‌ای را در مقابل رقبا به نمایش بگذارد.

افزایش قدرت پیشرانه­ دست­‌ساز این خودرو به لطف نصب توربوشارژر بزرگتر، منیوفولدهای بزرگتر و تعویض سرسیلندر حاصل شده است.همانطور که از نام آن برمی‌­آید، این خودرو براساس نسخه استاندارد 720S GT3 شکل گرفته که در حال حاضر در مسابقات اتومبیلرانی در سراسر جهان شرکت می‌­کند.

نخستین مرحله تغییر روی این خودرو از پیشرانه 4 لیتری 8 سیلندر توئین توربوشارژر آن آغاز شده که با افزایش 200 واحدی نیرو، اکنون 710 اسب‌بخار قدرت در اختیار دارد. نکته جالب این‌که با فشردن یک دکمه، 30 اسب‌بخار دیگر به صورت لحظه­‌ای به قدرت پیشرانه اضافه خواهد شد.

افزایش قدرت پیشرانه­ دست­‌ساز این خودرو به لطف نصب توربوشارژر بزرگتر، منیوفولدهای بزرگتر و تعویض سرسیلندر حاصل شده است. لازم به‌ذکر است که سامانه خنک‌کننده 720S GT3X هم نسبت به نمونه استاندارد تقویت شده تا خودرو در هنگام مسابقه دچار افت توان نشود.

خودروی مسابقه‌ای مک‌لارن 720S GT3X

شاسی مک‌لارن 720S GT3X همان ساختار MonoCage II مونوکوک از جنس فیبرکربن بوده که ساختار نسخه جاده‌­ای 720S و مدل مسابقه­‌ای 720S GT3 را نیز شکل داده است.

خریداران GT3X می­‌توانند صندلی سرنشین جدیدی سفارش دهند که با میله‌های محافظ تقویت شده و در GT3 وجود ندارد.

خودروی مسابقه‌ای مک‌لارن 720S GT3X

آیرودینامیک بدنه مک‌لارن 720S GT3X هم مورد بهسازی قرار گرفته که مواردی مثل باله عقب بزرگتر، زیرسپری بزرگتر در جلو، دیفیوزر بزرگتر در عقب و برخی جزئیات دیگر را دربرمی‌­گیرد.

مک‌لارن اعلام نموده که مدل 720S GT3X نسبت به GT3 عملکرد سریعتری را در پیست به نمایش خواهد گذاشت هرچند که فعلاً از انتشار هرگونه اعداد و ارقام خودداری شده است.

دیدگاه کاربران