کابوس مشکی 1111 اسب‌بخاری

تیونینگ مرسدس‌بنز AMG GT سری سیاه‌پوش

27 اسفند 1399 08:42

سال 2015 وقتی مرسدس محصول جدید خود GT را معرفی کرد این کوپه اسپرت تنها 456 اسب‌بخار قدرت داشت. اما بعدها شرکت با ارائه نسخه‌های ارتفایافته از جمله Black Series توانست قدرت نهایی را به 720 اسب‌بخار افزایش دهد. همین خودرو اکنون دست‌مایه یک پروژه تیونینگ شده است.

کوپه جدید پروژه‌ای خیره‌کننده از شرکت Opus است. پروژه‌ای که خروجی آن حتی از ابرخودروی AMG One نیز بیشتر شده است. خود را برای رویارویی با مرسدس‌بنز AMG GT سری سیاه‌پوش 1111 اسب‌بخاری آماده کنید. کوپه جدید پروژه‌ای خیره‌کننده از شرکت Opus است. پروژه‌ای که خروجی آن حتی از ابرخودروی AMG One نیز بیشتر شده است.

این تیونر می‌گوید یک نسخه سبک‌تر از آن را نیز با قدرت 1001 اسب‌بخاری تدارک دیده است. جالب‌تر از همه اینکه برای دوست‌داران معمولی‌تر حتی ویرایش‌های 825 و 920 اسب‌بخاری نیز کنار گذاشته شده است.

درواقع تفاوت اصلی آن‌ها تغییراتی است که در برنامه‌نویسی ECU آن‌ها صورت می‌گیرد. هم‌چنین در مدل‌های قوی‌تر شاهد بهینه‌سازی در مکانیزم توربوشارژر، پیستون‌ها، میل‌‌لنگ و البته سیستم سوخت‌رسانی هستیم.

تیونینگ مرسدس‌بنز AMG GT سری سیاه‌پوش

همه مدل‌ها مجهز به جعبه‌دنده 7 سرعته اتوماتیک با فناوری دوکلاچه است. یک سیستم اگزوز سفارشی کاری کرده تا طنین خروجی از این آلمانی گوش‌نوازتر از همیشه باشد. اطلاعاتی در دست است که نشان می‌دهد این پروژه تیونینگ از فیلتر ذرات استفاده نمی‌کند. بنابراین امکان استفاده آن در کشورهای حوزه اتحادیه اروپا وجود ندارد.

تیونینگ مرسدس‌بنز AMG GT سری سیاه‌پوش

اوپوس رینگ‌های بسیار سبک و برخی از اصلاحات آیرودینامیک را روی این خودرو اعمال کرده تا علاوه بر توانایی‌های جاد‌ه‌ای بتواند در پیست مسابقه نیز عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته باشد.

بزرگ‌ترین چالش خودروهایی که بیش از 1000 اسب‌بخار دارند و البته RWD هستند، انتقال نیروی غیرقابل کنترل به محور عقب است. با این حال تیونر می‌گوید با کنترل الکترونیکی گشتاور توانسته به کشش معقولی دست پیدا کند.

دیدگاه کاربران