بدون محدودیت در پیست

معرفی پاگانی هوایرا R

29 اسفند 1399 22:30

هوایرا R خودرویی مسابقه‌­ای است که براساس پاگانی هوایرا شکل گرفته ولی تنها 30 دستگاه از آن با قیمت 3.1 میلیون دلار به علاقمندان عرضه خواهد شد.

متخصصان پاگانی بدون اسارت در بند استانداردهای مختلف، قدرتمندترین محصول تاریخ شرکت را ساخته‌اندعملکرد پیشرانه تنفس طبیعی این محصول جدید با زوندا R که 12 سال پیش معرفی شد، قابل مقایسه بوده ولی با توجه به مطابقت با استانداردهای کمتر، تنها اجازه حضور در پیست مسابقات را به دست آورده است.

درواقع همانطور که مهندسان پاگانی در اواخر عمر مدل زوندا اقدام به معرفی زوندا R نمودند، در اواخر عمر هوایرا هم نسخه R از این مدل معرفی شده تا توانایی‌­های متخصصان این شرکت بدون اسارت در بند استانداردهای مختلف به معرض نمایش درآید. حاصل این تلاش به تولید قدرتمندترین محصول ساخته شده توسط پاگانی منجر شده که مطابق با اهداف سازنده، صدای خودروهای حاضر در مسابقات فرمول یک در دهه 80 میلادی را بازتولید می­‌کند.

پاگانی هوایرا R

برای دستیابی به این هدف، مهندسان پاگانی دست یاری به سوی متخصصان HWA AG دراز کردند تا یک پیشرانه 12 سیلندر 6 لیتری تنفس طبیعی به صورت انحصاری برای این مدل ساخته شود. این پیشرانه که با نام V12-R شناخته می‌شود، 850 اسب‌بخار قدرت را در دورموتور 8250 و 750 نیوتن‌متر گشتاور را در فاصله 5500 تا 8300 دوردردقیقه ارائه می‌­دهد.

نیروی این پیشرانه 198 کیلوگرمی از طریق جعبه‌دنده شش سرعته سکوئنشال به چرخ‌های عقب ارسال می‌­شود. این پیشرانه پیشرفته قادر است تا 9 هزار دور دردقیقه دوران کرده و هر 10 هزار کیلومتر سرویس شود.

پاگانی هوایرا R

سیستم اگزوز همچون خودروهای حاضر در مسابقات فرمول یک از اینکونل (آلیاژ برپایه نیکل با مقاومت زیاد در برابر خوردگی و دمای زیاد) ساخته شده و صدایی درخور یک خودروی مسابقه‌­ای تولید می­‌کند.

وزن کلی هوایرا R به تنها 1050 کیلوگرم محدود شده که یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در این وزن کم را باید شاسی مونوکوک این خودرو دانست که برای ساخت آن تاحد زیادی از کربن استفاده شده است.

خودروی مسابقه ای پاگانی هوایرا R

در ساخت سیستم تعلیق دوبل جناغی مستقل هم از آلیاژ آلومینیوم و کنترلرهای الکترونیکی برای جذب ضربه وارده به کمک‌فنرها استفاده شده ضمن این‌که رینگ‌های 19 اینچی این خودرو به صورت یکپارچه و از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده و در کنار تایرهای P Zero ساخت پیرلی قرار گرفته است.

مهمترین رقبای این خودرو را می‌­توان لامبورگینی Essenza SCV12 ، استون‌مارتین والکایری پرو و خودروی تازه‌وارد گوردن مورای T.50s دانست که همگی تنها برای حضور در پیست ساخته شده­‌اند.

دیدگاه کاربران