خویشاوند و رقیب M8

معرفی ب‌ام‌و B8 آلپینا

5 فروردین 1400 20:17

از مدت‌ها پیش شایعاتی مبنی بر احتمال عرضه نسخه تقویت شده از ب‌ام‌و سری 8 گرن‌کوپه توسط شرکت آلپینا به گوش می­‌رسید. اکنون با معرفی رسمی این خودرو از سوی تیونر باسابقه، می­‌توان اطمینان داشت که علاقمندان سدان بزرگ ب‌ام‌و با گزینه جدید و قابل اعتنایی روبرو هستند.

قرار است آلپینا B8 گرن‌کوپه از اواخر بهار سال جاری و با قیمت پایه 139,900 دلار به نمایندگی‌­های این برند در ایالات متحده وارد شود.اولین نکته قابل توجه این خودرو پیشرانه 8 سیلندر 4.4 لیتری توئین توربوی آن است که اکنون 612 اسب‌بخار قدرت و 800 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار دارد. هرچند این ارقام شبیه به مشخصات آلپینا XB7 به نظر می­‌رسند اما به لطف ابعاد کوچکتر B8 که به وزن کمتر آن منجر شده، عملکرد فنی این خودرو مطمئناً چشمگیرتر خواهد بود.

براساس اعلام ب‌ام‌و شتاب صفر تا 100 کیلومتر برساعت آلپینا B8 برابر با 3.3 ثانیه است، یعنی کمی کندتر از XB7 و M8 اما رقم 322 کیلومتر برساعت مربوط به حداکثر سرعت این خودرو باعث پیشی گرفتن آن از دو رقیب هم خانواده خواهد شد.

در سیستم تعلیق آلپینا B8 تغییراتی شامل نصب کمک‌فنرهای آیباخ با سفتی بیشتر، اجزای کمکی هیدرولیکی برای تامین راحتی بیشتر، تقویت محور جلو و افزایش سفتی اجزای بخش پایینی جناغی محور عقب اتفاق افتاده ضمن این‌که سیستم فرمان­‌پذیری فعال این خودرو نیز به منظور بهبود عملکرد مورد بازنگری قرار گرفته است.

ب‌ام‌و B8 آلپینا

رینگ‌های 20 پره آلپینا با طرح سنتی این برند و با سایز 21 اینچ به همراه تایرهای پیرلی در زیر B8 قرار گرفته ضمن این‌که امکان سفارش تایرهای چهارفصل به همراه رینگ‌های 20 اینچی هم فراهم است. سیستم ترمز چهار پیستونه برمبو با کالیپرهای آبی رنگ هم نیروی لازم برای توقف این سدان بزرگ را فراهم می­‌کنند.

ورودی­‌های بزرگتر هوا، زیرسپری عقب، دیفیوزر مشکی عقب، خروجی­‌های بیضی شکل اگزوز، لوگوی آلپینا و رنگ سبز متالیک مهمترین تغییراتی است که توسط آلپینا بر ظاهر سدان باواریایی اعمال شده. در فضای داخلی هم شاهد تریم چوب، چرم و آلکانترا و نصب نشان آلپینا در نقاط مختلف کابین هستیم.

ب‌ام‌و B8 آلپینا

قرار است آلپینا B8 گرن‌کوپه از اواخر بهار سال جاری و با قیمت پایه 139,900 دلار به نمایندگی‌­های این برند در ایالات متحده وارد شود. بد نیست بدانید قیمت این مدل 10 هزار دلار گرانتر از ب‌ام‌و M8 گرن‌کوپه استاندارد ولی 3 هزار دلار ارزان‌تر از نسخه Competition همین خودرو تعیین شده است.

دیدگاه کاربران