کاهش وزن برای حضور در پیست

مینی برقی در نقش خودروی ایمنی فرمول E

10 فروردین 1400 19:31

با خودروی ایمنی جدید مسابقات فرمول E آشنا شوید: مینی برقی Pacesetter که توسط شرکت سازنده به عنوان «پویاترین نسخه از مینی با پیشرانه برقی» توصیف شده است.

تغییر اساسی را باید در هنر متخصصان BMW Motorsport در کاهش 130 واحدی وزن کلی جستجو کرد.این خودرو که تحت همکاری با زیرمجموعه سازنده خودروهای مسابقه­‌ای ب‌ام‌و شکل گرفته، بدون اغراق خشن­‌ترین نسخه ساخته شده از مینی برقی به‌شمار می­‌آید.

البته نیروی پیشرانه تغییری نکرده و همچنان شاهد خروجی 182 اسب‌بخار قدرت و 280 نیوتن‌متر گشتاور از موتور الکتریکی این خودرو هستیم، اما تغییر اساسی را باید در هنر متخصصان BMW Motorsport در کاهش 130 واحدی وزن کلی جستجو کرد که باعث شده وزن کلی این مینی برقی به 1230 کیلوگرم برسد.

نصب کاپوت، در صندوق و گلگیرهای سبک‌تر را باید مهمترین عوامل کاهش وزن این مدل دانست. با توجه به ماموریت این مدل به عنوان خودروی ایمنی مسابقات، شاهد نصب چراغ نواری روی باله انتهای سقف هستیم. بد نیست بدانید این باله با استفاده از چاپ 3بعدی تولید شده است.

مینی برقی خودروی ایمنی مسابقات فرمول E

رینگ‌های 18 اینچی آلیاژی به رنگ نارنجی، رکاب­‌های جانبی جدید، شبکه هوا روی گلگیرهای عقب به همراه تزئین هیجان‌انگیز بدنه با رنگ‌ها و نوارهای متفاوت، این مینی سفارشی را از تمام نسخه­‌های تولید شده متمایز ساخته است.

حذف صندلی‌­های عقب، اهرم تعویض دنده و ترمز دستی فیبرکربنی، میله­‌های حفاظتی ایمنی و استفاده از قطعات فیبرکربن در پوشش داخلی درها را نیز می‌توان به عنوان مهمترین ویژگی‌­های کابین این خودرو بشمار آورد. بد نیست بدانید به جز میله­‌های حفاظتی مذکور، بسیاری از قطعات نصب شده در فضای داخلی هم به روش چاپ 3بعدی تولید شده­‌اند.

مینی برقی خودروی ایمنی مسابقات فرمول E

به لطف کاهش وزن بدنه، شتاب صفر تا 60 و 100 کیلومتر برساعت این خودرو به ترتیب از 7.3 به 6.7 و از 3.9 به 3.6 ثانیه کاهش یافته است. سیستم ترمز به دیسک‌­های بزرگتر و 4 پیستون برگرفته از مدل JCW GP مجهز شده ضمن این‌که سیستم تعلیق را می‌­توان در سه حالت تنظیم کرد.

آقای Bernd Körber رئیس شرکت مینی ضمن اشاره به انجام وظیفه این مدل به عنوان خودروی ایمنی مسابقات فرمول E، از عدم تولید انبوه آن خبر داده ولی در عین حال توانایی برند مینی برای توسعه قابلیت­­‌های محصولات برقی خود را به معرض نمایش می­‌گذارد.

دیدگاه کاربران