پس از مدتها انتظار علاقمندان، بالاخره محصول انحصاری فولکسواگن با نام تایگون - Taigun - برای بازار هندوستان هم معرفی شد. این خودرو که قرار است به مصاف با کیا سلتوس، هیوندای کرتا و اشکودا کوشاک برود، براساس پلتفرم MQB-A0-IN متعلق به گروه فولکسواگن و با استفاده از ظرفیتهای بومی ساخته شده است.
”تایگون براساس پلتفرم MQB-A0-IN متعلق به گروه فولکسواگن و با استفاده از ظرفیتهای بومی ساخته شده است.“کراساور 4.2 متری از نظر ظاهری با سایر محصولات جدید فولکسواگن هماهنگ است هرچند که سلایق خریداران هندی نیز در طرح آن اعمال شده است. خطوط مستقیم و افقی جلوپنجره در کنار استفاده زیاد از کروم در نمای جلو را میتوان شاهدی برای اثبات این مدعی دانست. کاپوت عضلانی، ورودی بزرگ هوا در پایین سپر و همچنین یک زیرسپری، چهره فولکسواگن تایگون را به سایر خودروهای شاسیبلند شبیه ساخته است.
نمای جانبی فولکسواگن تایگون را میتوان بسیار شبیه به اشکودا کوشاک دانست که البته با توجه به استفاده از پلتفرم و قطعات مشترک در ساخت این دو خودرو، چندان عجیب به نظر نمیرسد. در بخش عقب نیز با طرحی مشابه سایر ساختههای فولکسواگن روبرو هستیم ضمن اینکه اتصال چراغها به یکدیگر هم به پیروی از مد جدید صنعت خودرو در سالهای اخیر انجام شده است.
فاصله میان محورهای فوکسواگن تایگون برابر با 2.651 متر و ابعاد رینگهای آن نیز 17 اینچی بوده که در کنار کالیپر ترمزهای قرمز رنگ تریم GT line، نمایی زیبا و هماهنگ ایجاد میکند.
فضای کابین فولکسواگن تایگون برای خودرویی در این ابعاد بسیار جادار بوده و صندلیها نیز راحت ارزیابی میشوند هرچند به نظر میرسد ردیف عقب برای سه سرنشین بزرگسال چندان راحت نباشد.
تهویه صندلیهای جلو، نمایشگر 10 اینچی لمسی با پشتیبانی از اندروید اتو، اپل کارپلی و سیستم ارتباطی My Volkswagen، شارژ بیسیم تلفن همراه، پورت USB تایپ C، سانروف ، صفحه پشت آمپر دیجیتال و امکان جمعآوری صندلیها به صورت 60:40 مهمترین امکانات رفاهی قابل ذکر در کابین این خودرو خواهند بود.
کیفیت کلی مواد استفاده شده در کابین قابل قبول است، هرچند در بخشهای پایینی میتوان آثاری از پلاستیک خشک پیدا کرد. ابعاد نسبتاً کوچک سانروف و کیفیت کم روکش سقف نیز سایر موارد ناخوشایندی بوده که در کابین تایگون دیده میشود.
سیستم پایداری، شش کیسه هوا، هشدار فشار باد تایرها و کمربند ایمنی سه نقطهای برای سرنشینان عقب، امکانات ایمنی این خودرو خواهند بود.
فولکسواگن تایگون به پیشرانه یک لیتری به قدرت 115 اسببخار با جعبهدنده شش سرعته دستی یا اتوماتیک و یا 1.5 لیتری TSI با 150 اسببخار قدرت و جعبهدنده 7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک مجهز خواهد شد که قبلاً در اشکودا کوشاک نیز نصب شده و عملکرد مناسبی ارائه کردهاند.
قیمت فولکسواگن تایگون هنوز اعلام نشده اما میتوان انتظار داشت که با آغاز فروش این محصول در ماه آگوست، شاهد تعیین رقمی بین 13,600 تا 21,800 دلار برای آن باشیم.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : autocarindia.com