• اشکودا کوشاک (KUSHAQ)
  • اشکودا کوشاک (KUSHAQ)
  • اشکودا کوشاک (KUSHAQ)
  • اشکودا کوشاک (KUSHAQ)
  • اشکودا کوشاک (KUSHAQ)

سوغات هندی اشکودا برای ایرانیان

بررسی اشکودا کوشاک (KUSHAQ) وارداتی

25 تیر 1402 13:40

رونمایی اشکودا کوشاک در ایران

تیر 1402: شرکت پارس ساتر هوشمند، که عرضه محصولات وارداتی اشکودا به ایران را برعهده گرفته است، طی مراسمی که با حضور رسانه‌ها برگزار گردید، برای نخستین‌بار از خودروهای وارداتی اشکودا در ایران رونمایی کرد که یکی از آنها، کراس‌اور ریزاندامی با نام SKODA KUSHAQ بود.

رونمایی اشکودا کوشاک وارداتی در ایران

نسخه رونمایی شده از اشکودا کوشاک وارداتی به ایران، مجهز به موتور 3 سیلندر 1.0 لیتری توربوشارژ بود که گیربکس اتوماتیک، قدرت 113 اسبی آنرا به چرخ‌های جلو می‌فرستاد. البته از آنجایی که شرکت پارس ساتر از اعلام مشخصات نهایی این محصول خودداری کرده است، فعلا نمی‌توان درباره مشخصات خودرو کوشاک وارداتی، چیزی را قطعی دانست.


اشکودا کوشاک؛ اروپایی یا هندی؟!

اشکودا کوشاک، یک تفاوت اساسی با همه مدل‌های وارداتی اشکودا به ایران دارد؛ این خودرو، برای بازار اروپا طراحی و تولید نشده و در واقع، اشکودا با همکاری فولکس‌واگن، آنرا انحصارا برای هندوستان ساخته است و به همین دلیل نیز قیمت تمام‌شده کمتری، نسبت به سایر اشکوداهای وارداتی به کشورمان دارد.

اشکودا با معرفی مدل کوشاک برای بازار هندوستان، گستره فعالیت جهانی خود را افزایش داده است. این خودرو که در ابتدا تحت کانسپت Vision IN معرفی شده بود، روی پلتفرم MQB-A0-IN فولس واگن، شکل گرفته است. 

SKODA KUSHAQ

اشکودا کوشاک را باید یکی از جدیدترین محصولات اشکودا بدانیم چراکه تولید آن از سال 2021 شروع شده است. کوشاک درست مانند برادر دیگرش، یعنی اشکودا کامیک، در سگمنت کراس‌اورهای کوچک (ساب کامپکت) است اما کوچک‌ترین کراس‌اور اشکودا نیست. به عبارت بهتر، خودرو کوشاک، اندکی از اشکودا کاروک کوچکتر بوده اما از اشکودا کامیک، بزرگتر است. هرچند کوشاک از نظر ظاهری هم به اشکودا کامیک شباهت دارد ولی سیستم تعلیق این خودرو برای مواجه با مسیرهای ناهموار هند دستخوش تغییر شده است.

کابین و امکانات اشکودا کوشاک وارداتی

همچون فرم بدنه، طراحی کابین اشکودا کوشاک هم بی­‌شباهت با همتای اروپایی خود نبوده و در مواردی شامل فرمان دوشاخه و نمایشگر 7 اینچی اطلاعات سرگرمی به کامیک شبیه است درحالی‌که مدل اروپایی از دکمه­‌های حساس به لمس برای کنترل سیستم تهویه بی­‌بهره مانده است.

SKODA KUSHAQ

همچون سایر محصولات اشکودا، کوشاک هم خودرویی جادار در رده خود است که البته با توجه به فاصله 2.651 متری میان محورهای آن، جای تعجب ندارد. در نقاط مختلف کابین هم فضاهای مختلفی برای قرار دادن وسایل کوچک پیش‌­بینی شده که در مجموع برابر با 26.2 لیتر است و در کنار فضای 385 لیتری محفظه بار قرار می­‌گیرد.

روکش چرم صندلی‌­ها به همراه تهویه و نورپردازی LED داخلی جزء امکانات رفاهی استاندارد است، که در تریم­‌های گران‌تر شامل مواردی همچون نمایشگر 10 اینچی مرکزی، سیستم صوتی باکیفیت به همراه ساب ووفر و رینگ زاپاس خواهد شد.

مشخصات فنی اشکودا کوشاک وارداتی

در بازار هندوستان، نیروی محرکه اشکودا کوشاک از پیشرانه 3 سیلندر 1.0 لیتری مجهز به توربوشارژر تامین شده که 115 اسب‌بخار قدرت و 175 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق جعبه‌دنده شش سرعته دستی یا شش سرعته اتوماتیک (سفارشی) به چرخ‌ها منتقل می‌کند.

البته در نسخه قوی‌تر، پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری با 150 اسب‌بخار قدرت و 250 نیوتن‌متر گشتاور به همراه جعبه‌دنده شش سرعته دستی یا هفت سرعته دوکلاچه خودکار نصب خواهد شد. بدون توجه به نوع پیشرانه، کوشاک تنها به صورت دیفرانسیل-جلو عرضه می­‌شود.


اخبار اشکودا در ایران

برای آشنایی با محصولات وارداتی اشکودا به کشورمان و جهت اطلاع از مشخصات فنی خودروهای جدید اشکودا در ایران، خواندن مقالات زیر را از دست ندهید:

همچنین برای اطلاع از آخرین شرایط فروش اشکودا شامل پیش فروش خودروهای اشکودا و فروش نقدی اشکودا وارداتی و همچنین جهت اطلاع از آخرین قیمت محصولات اشکودا در ایران، مقاله شرایط فروش پارس ساتر را مطالعه کنید.

دیدگاه کاربران