خلاقیت خاص لهستانی‌ها

تبدیل مرسدس‌بنز اسپرینتر به خودروبر

15 فروردین 1400 15:44

سال گذشته بود که ون معروف مرسدس‌بنز یعنی اسپرینتر 25امین سالگرد خود را جشن گرفت. این خودرو برای اولین‌بار سال 1995 به‌عنوان جانشین نسخه دوست‌داشتنی TN معرفی شد. اما اکنون یک تیونر لهستانی به اسم Kegger تصمیم گرفته هدیه‌ای خاص‌تر را برای این خودرو دست و پا کند.

شرکت لهستانی کگر با معرفی نسخه‌ای خاص به مناسبت 25امین سالگرد مرسدس‌بنز اسپرینتر، آن را به یک خودروبر اسپرت بدل کرده است.آنچه می‌بینید یک خودروی رسمی از سوی مرسدس-‌آام‌گ نیست. بلکه یک نمونه کاملاً سفارشی است که کگر برای ادای احترام به اسپرینتر ساخته و قرار است تنها 25 دستگاه از آن تولید شود.

اهالی مسابقات فرمول یک به راحتی می‌توانند رابطه بین اسم این خودرو Petronas Edition و طراحی‌اش را درک کنند. پتروناس ادیشن بر اساس قوی‌ترین ویرایش این خودرو در بازار اروپا ساخته شده است. یعنی همان مدل 3 لیتری شش سیلندر توربودیزل. قدرت این خودروبر یا شاید هم خودروی امداد 190 اسب‌بخار با 440 نیوتن‌متر گشتاور است. این خروجی توسط جعبه‌دنده‌ای 7 سرعته به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

مرسدس‌بنز اسپرینتر پتروناس ادیشن خودروبر

خودروی فوق یکی از معدود نمونه‌هایی در کلاس خودش است که از سیستم تعلیق بادی بهره می‌برد. البته تیونر تغییرات عمده‌ای را نیز در بخش طراحی اعمال کرده است. مانند سپر جلو که با هواکش‌های بزرگ‌تر شکل گرفته‌اند یا جلوپنجره مشکی‌رنگ و البته رینگ‌های 18 اینچی تیره که با نوار آبی تزئین شده‌اند.

داخل کابین اسپرینتر پتروناس ادیشن خلاقیت تیونر لهستانی به رخ کشیده شده است. چراکه برای چنین خودرویی استفاده از صندلی چرم آلکانترا و دوخت سبز چندان عادی نیست. این ترکیب را می‌توان روی داشبورد و حتی رودری‌ها هم مشاهده کرد.

مرسدس‌بنز اسپرینتر پتروناس ادیشن خودروبر

گفته می‌شود محصول جدید از نظر ایزوله کردن صدا نیز ارتقا پیدا کرده است. جای تعجبی ندارد که برای یک خودرو امداد در این حد و اندازه، جعبه ابزار ویژه‌ای نیز در نظر گرفته شده باشد.

شرکت کگر قیمت پایه این خودرو را حدود 147 هزار دلار اعلام کرده است.

دیدگاه کاربران