پیش‌نمایشی از آینده خودروهای ون

معرفی مرسدس‌بنز ساستینر

11 آبان 1400 17:01

شرکت مرسدس‌بنز با معرفی یک کانسپت به نام ساستینیر (با نام کامل Sustaineer Tech Demonstrator)، قصد دارد تصویر ذهنی خود از خودروهای تجاری آینده را به معرض نمایش گذارد.

مرسدس‌بنز اهمیت استفاده از نیروی برق برای تامین انرژی خودروهای تجاری را کاملاً درک کرده و با عرضه کانسپت ساستینیر، قصد دارد پنجره‌­ای به برنامه‌های آینده باز کند.برای ساخت این کانسپت، خودروساز آلمانی به سراغ نسخه برقی از مدل اسپرینتر رفته و آن را به فناوری­‌های جدید مجهز نموده است. در نخستین گام، یک پنل خورشیدی بزرگ به مساحت 4.8 متر مربع روی سقف خودرو قرار گرفته تا حتی در هنگام خاموش بودن پیشرانه هم به شارژ مجموعه باتری بپردازد. در صورت بهره­‌مندی از میزان کافی تابش آفتاب، این فناوری می­‌تواند نیروی لازم برای پیمایش 3800 کیلومتر مسافت در طول یک سال را برای مرسدس‌بنز ساستینیر فراهم کند.

فیلترهای نصب شده در جلو و زیر بدنه ساستینیر، قادر به تصفیه ذرات کوچک‌تر از 10 میکرومتر در هوای اطراف نیست و به کاهش آلودگی شهرها یاری می‌رسانند. البته این فیلترها باید یکبار در سال تعویض شوند.

مرسدس‌بنز ساستینر

در ساخت این ون از مواد بازیافتی استفاده شده که از میان آن‌ها می­‌توان به قطعه زیر بدنه یا پنل جداکننده فضای بار و سرنشین اشاره کرد. استفاده از رنگ آب-پایه برای پوشش برخی قطعات و همچنین روکش چرم حاصل از مواد گیاهی، از دیگر نمونه­‌های قابل ذکر است.

در کشویی این ون با تشخیص نزدیک شدن راننده به آن از داخل یا خارج فضای کابین، با عملکردی سریع‌تر از انواع متداول باز خواهد شد. مرسدس تخمین زده که در صورت 150 توقف روزانه برای پخش بار در نقاط مختلف شهر، این سامانه جدید می‌­تواند باعث صرفه­‌جویی 25 دقیقه‌­ای در زمان شود.

دوربین­‌های پایش مسیر، مکان چاله‌­های موجود را به سامانه مرکزی مرسدس ارسال کرده و از این طریق سایر رانندگان را از ناهمواری­‌ها مطلع می­‌کند.

مرسدس‌بنز ساستینر

مرسدس‌بنز اهمیت استفاده از نیروی برق برای تامین انرژی خودروهای تجاری را کاملاً درک کرده و با عرضه کانسپت ساستینیر، قصد دارد پنجره‌­ای به برنامه‌های آینده باز کند. این شرکت در حال حاضر مدل‌های ون باری eVito و eVito  تورر، اسپرینتر برقی و ون برقی EQV را در خط تولید دارد و در آینده نزدیک دو مدل EQT و eCitan را هم به جمع سایرین اضافه خواهد کرد.

دیدگاه کاربران