بنا بر اعلام قوه قضاییه تا پایان شهریور 300 هزار خودرو به سیستم ردیاب 150 هزار تومانی مجهز می‌شوند.

پیشگیری از سرقت با طرح ملی ردیاب خودرو

25 اردیبهشت 1397 16:49

بنا بر اعلام روابط عمومی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، 21 میلیون خودرو در سراسر کشور وجود دارد که سه میلیون آن، در معرض خطر سرقت قرار دارد؛ طبق آمار پنج خودرو پراید، پژو، پیکان، نیسان و سمند بیشترین میزان سرقت را به خود اختصاص داده‌اند.

در گام نخست، 300 هزار خودرو تا پایان نیمه نخست امسال به سیستم ردیاب خودرو مجهز می‌شوند.

مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با بیان این‌که 300 هزار خودرو تا پایان شهریور به سیستم ردیاب مجهز می‌شوند، گفت: «تجهیز خودرو به این سیستم صرفا ارتباط دوسویه بین مالک و خودرو و فاقد هرگونه سرور است.»

علیرضا ساوری استان‌های اردبیل، اصفهان، البرز، تهران، چهارمحال‌وبختیاری، خراسان رضوی، خوزستان، فارس، کرمانشاه، مازندران، مرکزی، همدان و هرمزگان را برای آغاز طرح ملی ردیاب خودرو در نگاه اول معرفی کرد. به گفته وی در گام نخست، 300 هزار خودرو تا پایان نیمه نخست امسال به سیستم ردیاب خودرو مجهز می‌شوند و اگر مالکان دیگر خودروها هم مایل به نصب سیستم ردیاب بوده‌اند، مانعی برای این کار وجود ندارد. وی همچنین نصب ردیاب خودرو را کاملا اختیاری دانست و گفت هیچ اجباری برای مالکان به منظور انجام این کار وجود ندارد.


به گفته وی اجرای طرح ملی ردیاب خودرو امکان دستگیری مجرمان افزایش می‌یابد، این طرح هزینه‌های جرم را برای سارقان و مجرمان افزایش و منافع جرم را کاهش می‌دهد. با وجود افزایش و نوسان قیمت ارز، قیمت نصب ارزیاب خودرو برای متقاضیان همان 150 هزار تومان است و فعلا قیمت آن تغییر نمی‌کند
.

دیدگاه کاربران