آمادگی توانیر برای تأمین برق خودروها

تولید خودرو هیبرید تا سال 98

20 خرداد 1397 19:00

شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی به دنبال ساخت خودروی هیبریدی تا پایان سال جاری هستند. این خبر را عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی داده است. خبر تولید خودروهای هیبریدی در حالی توسط نماینده مجلس اعلام‌شده است که مسئله برق موردنیاز این خودروها هنوز به تمامی حل نشده است. البته دراین‌باره نیز خبر خوبی از سوی سازمان توانیر مبنی بر تأمین برق موردنیاز این خودروها منتشر شده است.

تا پایان امسال شرکت‌های دانش‌بنیان با حمایت سازمان‌های مربوط خودروی هیبریدی تولید و عرضه خواهند کرد

عضو کمیسیون صنایع و معادن دراین‌باره گفت: طبق آخرین بررسی‌ها و بازدیدهای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، شرکت‌های دانش‌بنیان در این زمینه با برترین نخبگان و مهندسان داخلی آغاز به فعالیت کرده‌اند که تا پایان امسال با حمایت سازمان‌های مربوط خودروی هیبریدی تولید و عرضه خواهد شد.

سید جواد حسینی کیا، در مورد تعرفه واردات خودرو گفت: تعرفه واردات انواع خودروها تا اواخر خرداد از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت ابلاغ خواهد شد. لذا به‌طور استثنا واردات خودروهای هیبریدی هم‌اکنون با تعرفه 5 الی 25 درصدی صورت می‌گیرد.

تأمین برق هیبریدی‌ها در کشور

در مورد تأمین برق این خودروها نیز شرکت توانیر خبرهای خوبی دارد. معاون هماهنگی انتقال شرکت توانیر گفته است «با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات صورت گرفته هیچ مشکلی از سوی توانیر برای تأمین برق خودروها و موتورسیکلت‌های برقی وجود ندارد.»

سید زمان حسینی بابیان اینکه طبق سیاست‌گذاری‌های سازمان‌های بین‌المللی تا سال ۲۰۵۰ الزاماً باید ۷۰ درصد خودروها و موتورسیکلت‌های دنیا برقی شوند، اظهار کرد: در حال حاضر در ایران حدود ۱۷ میلیون خودرو و ۱۳ میلیون موتورسیکلت وجود دارد. به گفته وی سیاست دولت برای توسعه خودروها و موتورسیکلت‌های برقی مشخص‌شده و مجلس در حال برنامه‌ریزی و پیگیری است تا هرسال ۱۰ درصد موتورسیکلت‌های معمولی کاهش پیدا کند و به موتورسیکلت برقی تبدیل شود. حسینی اولویت دولت در برقی کردن وسایل نقلیه را با موتورسیکلت‌ها بیان کرده است و دلیل این امر را ایجاد آلودگی بسیار بیشتر موتورسیکلت‌ها می‌داند.

دیدگاه کاربران