پس از شش فصل حضور در مسابقات اتومبیلرانی

ساخت چهارصدمین هوراکان مسابقه‌ای

19 فروردین 1400 18:41

پس از شش فصل حضور در مسابقات اتومبیلرانی و کسب تقریباً صد پیروزی، بخش خودروهای مسابقه­‌ای لامبورگینی یعنی Squadra Corse ، تولید چهارصدمین نمونه از هوراکان مسابقه­‌ای را جشن گرفته است. در این رویداد ویژه که در محل کارخانه لامبورگینی برگزار شده، افراد مهمی همچون مدیرعامل فعلی شرکت لامبورگینی آقای استفان وینکلمن نیز حضور پیدا کردند.

لامبورگینی هوراکان ST از سال 2014 به عنوان جانشین گالاردو و تنها نماینده خودروساز ایتالیایی وارد مسابقات اتومبیلرانی شده است.همچون بسیاری شرکت‌های خودروسازی دیگر، لامبورگینی هم مدل‌های جاده‌ای و مسابقه­‌ای خود را در یک کارخانه مشترک تولید می­‌کند. از سال 1963 تاکنون، محل تولید محصولات این شرکت همواره ثابت و در شهر سنت‌آگاتا در ایتالیا بوده است.

آقای وینکلمن دستیابی به این نقطه عطف را نه تنها برای Squadra Corse بلکه برای تمام شرکت لامبورگینی بااهمیت دانسته و به حضور درخشان و پررنگ هوراکان GT3 و سوپرتروفئو در مسابقات گرن­‌توریسمو اشاره کرده است.

لامبورگینی هوراکان ST از سال 2014 به عنوان جانشین گالاردو و تنها نماینده خودروساز ایتالیایی وارد مسابقات اتومبیلرانی شده است. خودروهای ST نسبت به مدل‌های GT3 از قدرت کمتری برخوردار بوده و بگونه­‌ای طراحی می­‌شوند که نیروی روبه پایین کمتری روی بدنه آنها وارد شود.

ساخت چهارصدمین لامبورگینی هوراکان مسابقه‌ای

اما هوراکان GT3 از سال 2015 و به صورت رسمی وارد مسابقات GT شده است. با توجه به قابلیت­‌های ویژه این مدل، مدت زیادی طول نکشید که توانست خود را به رقبا اثبات کند چراکه در طول تنها شش سال موفق به کسب یکصد پیروزی شده که شامل سه پیروزی در مسابقات 24 ساعته دیتونا، دو پیروزی در مسابقات 12 ساعته سبرینگ و سه قهرمانی متوالی در چالش جهانی GT بوده است.

با توجه به کارنامه درخشان لامبورگینی هوراکان GT3، باید منتظر ماند و دید این خودرو در آینده چه عملکردی خواهد داشت. این خودرو قرار است در فصل 2021 تحت هدایت جمعی از بهترین رانندگان لامبورگینی یعنی جردن پپر، آندرا کالدارلی، جیووانی ونتورینی و کوری لوئیس در مسابقات حاضر شود.

دیدگاه کاربران