معرفی لامبورگینی هوراکان GT3 EVO2

بخش خودروهای مسابقه‌­ای لامبورگینی یا همان اسکوادرا کورسا، هوراکان سوپرتروفئو را در سال 2014 معرفی کرد. نسخه­‌های GT3 و GT3 EVO نیز به ترتیب در سال‌های 2015 و 2018 عرضه شدند، درحالی‌که مدل مسابقه‌­ای GT2 در سال 2020 وارد میدان شد.

نخستین حضور این خودرو در پیست، در مسابقه 24 ساعته دیتونا در ژانویه 2023 اتفاق می‌افتد. اکنون نوبت به هوراکان GT3 EVO2 رسیده تا به عنوان خودرویی مخصوص پیست مسابقات، به جانشینی شایسته برای STO تبدیل شود.

نکته جالب درمورد هوراکان GT3 EVO2 این است که مالکان GT3 EVO می­‌توانند خودروی خود را به این مدل ارتقاء دهند. البته EVO2 براساس نسخه دیفرانسیل-عقب شکل گرفته و تمامی قطعات بدنه آن نیز از فیبرکربن ساخته شده است.

در آیرودینامیک بدنه کمی بازنگری شده و علاوه بر ادامه حضور باله بزرگ عقب، یک دیفیوزر جدید هم نصب شده است، تا نیروی وارد بر بخش عقب بدنه افزایش یابد.

لامبورگینی هوراکان GT3 EVO2

باله سقفی شش ضلعی که از هوراکان STO برگرفته شده نیز به یک اسنورکل متصل شده، که به جای ورودی­‌های هوا در بخش جانبی بدنه، نصب شده است. همانطور که انتظار می­‌رود، EVO2 به طور کامل از جدیدترین بروزرسانی قوانین فنی فدراسیون جهانی اتومبیلرانی پیروی می‌­کند.

مهندسان لامبورگینی، پیشرانه 10 سیلندر تنفس طبیعی این خودرو را به 10 دریچه گاز برقی مجهز کرده‌­اند. این فناوری قبلا در لامبورگینی اسنزا SCV12 مورد استفاده قرار گرفته است و علاوه بر افزایش بهره­‌وری عملکرد دریچه­‌های گاز، دسترسی و تعمیر آسان‌تر قطعات را نیز به همراه دارد.

حتی کف خودرو نیز از فیبرکربن ساخته شده و با فیبر زیلون مورد تقویت قرار گرفته است تا استحکام آن افزایش یابد.

لامبورگینی هوراکان GT3 EVO2

بازوی سازنده خودروهای مسابقه‌­ای لامبورگینی، میله‌­های حفاظتی داخل کابین GT3 EVO2 را به واسطه اضافه نمودن دو ستون عقب و پنل­‌های لانه­‌زنبوری از جنس کربن و کولار، تقویت نموده است. شیشه‌­های جانبی از جنس پلسی‌گلس هم به پنل درها متصل شده است، تا مقاومت سازه GT3 EVO2 افزایش یابد.

تایرهای پیرلی، سیستم جدید ترمز با کالیپرهای قوی‌تر و تنظیم مجدد سیستم ضدقفل و سیستم کنترل کشش، از دیگر موارد درنظر گرفته شده برای لامبورگینی هوراکان GT3 EVO2 است.

لامبورگینی هوراکان GT3 EVO2

تحویل لامبورگینی هوراکان GT3 EVO2 به مشتریان از نیمه دوم سال جاری آغاز می‌­شود، درحالی‌که نخستین حضور این خودرو در پیست، در مسابقه 24 ساعته دیتونا در ژانویه 2023 اتفاق می‌­افتد.

GT3 EVO2 آخرین نسخه از هوراکان نیست چراکه نسخه جاده‌­ای ولی مرتفع این خودرو با نام هوراکان استراتو، ظرف چند ماه آینده معرفی خوهد شد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

برای اطلاع از اخبار روز خودرو، ایمیل خود را وارد نمایید

اطلاعات شما به درستی ثبت گردید
آخرین اخبار دنیای خودرو از طریق ایمیل برای شما ارسال خواهد شد.
مشکلی رخ داده است لطفا چند لحظه بعد مجددا تلاش کنید