اولین حضور لامبورگینی در مسابقات Mint400

تبدیل هوراکان به یک آفرودر واقعی

9 مرداد 1400 13:23

شاید در ظاهر یک لامبورگینی برای آفرود چندان هم پدیده خاصی نباشد. یادتان باشد که شرکت کار خود را با تراکتورسازی آغاز کرد. حتی در دوره‌ای یک شاسی‌بلند تنومند به اسم LM002 را نیز تولید می‌کرد. حالا هم که این روزها شاسی‌بلند قدرتمند اوروس را دارد. اما منظور ما یک آفرودر متفاوت است. داریم درباره تبدیل هوراکان به یک خودروی آفرود صحبت می‌کنیم.

هوراکان آفرود پروژه‌ای است که توسط مجموعه B is for Build یک یوتیوبر معروف توسعه پیدا کرده است، تا در رقابت‌های فصل جدید Mint400 شرکت کند.آنچه می‌بینید حقیقتاً یک لامبورگینی هوراکان است. یعنی شماره شناسایی یا همان VIN لامبورگینی را دارد. شاسی آن هم دقیقاً از روی هوراکان برداشته شده است. اما خبر بد این است که در قسمت پیشرانه دیگر آن قلب معروف 10 سیلندر Vشکل ایتالیایی‌ها را نمی‌بینیم. برای این خودرو از یک پیشرانه هشت سیلندر Vشکل از خانواده LS شرکت جنرال‌موتورز استفاده شده است.

اگرچه گیربکس این خودرو همان چیزی است که به صورت فابریک روی هوراکان دیده بودیم ولی سیستم انتقال قدرت آن به جای AWD از نوع RWD است که احتمالاً از هوراکان نسخه Evo الهام گرفته شده است.

البته این اولین‌باری نیست که یک لامبورگینی از پیشرانه LS جنرال موتورز استفاده می‌کند. پیش از این در نمایشگاه SEMA سال 2019 شاهد رونمایی از یک اونتادور 1500 اسب‌بخاری با چنین پیشرانه‌ای بودیم.

تبدیل لامبورگینی هوراکان به یک آفرودر واقعی

هوراکان آفرود پروژه‌ای است که توسط مجموعه B is for Build  یک یوتیوبر معروف توسعه پیدا کرده است. هوراکانی که اواخر 2020 به صورت رایگان دریافت کرده، حالا تبدیل به خودرویی آفرود شده تا در رقابت‌های فصل جدید Mint400 شرکت کند. مسابقه‌ای که طی چند دهه اخیر در لاس‌وگاس برگزار می‌شود. البته این برای نخستین‌بار است که یک لامبورگینی در این رقابت‌ها حضور پیدا می‌کند. این مسابقات اغلب در ماه خرداد برگزار می‌شد ولی به دلیل شیوع ویروس کرونا در ماه دی برگزار می‌شود.

دیدگاه کاربران