مجهز به فناوری سطح 2 خودران

معرفی جیپ کامپس فیس‌لیفت در اروپا

20 فروردین 1400 10:42

جیپ کامپس مدل 2021 به عنوان نخستین شاسی­‌بلند جدید ساخت گروه استلانتیس در قاره اروپا معرفی شد. هرچند این مدل از نظر فنی به عنوان یک خودروی فیس‌لیفت شناخته می‌­شود، اما نباید فراموش کرد که کامپس نخستین خودروی این برند در قاره اروپا بوده که به سطح 2 فناوری خودران مجهز شده است.

کامپس نخستین خودروی جیپ در قاره اروپاست، که به سطح 2 فناوری خودران مجهز شده.کامپس مخصوص اروپا از نظر ظاهری به مدل بازار چین شبیه است که طرح چراغ‌های LED جلو، جلوپنجره و ورودی هوا در میانه سپر جلو را می­‌توان شاهد این مدعی دانست. در نمای عقب تفاوت‌ها بیشتر شده است.

فضای داخلی کامپس جایی است که مهمترین تغییرات را می‌­توان مشاهده کرد که شامل طرح جدید داشبورد، نمایشگر لمسی 8.4 اینچی استاندارد (10.1 اینچی سفارشی) با سیستم اطلاعات سرگرمی Uconnect 5 با پشتیبانی از ارتباط تلفن همراه، مسیریاب TomTom و تشخیص فرامین صوتی و همچنین صفحه پشت آمپر دیجیتال 10.25 اینچی خواهد بود. ایجاد تغییر در طراحی داشبورد به پدید آمدن 4.4 لیتر فضای بیشتر نسبت به مدل قبلی برای قرار دادن لوازم منجر شده است.

جیپ کامپس مدل 2021 بازار اروپا

سامانه ایمنی ADAS شامل هشدار خواب‌­آلودگی راننده، سنسور تابلوخوان، دستیار هوشمند سرعت و ترمز اضطراری خودکار با قابلیت شناسایی عابرپیاده و دوچرخه­‌سوار در کامپس فیس‌­لیفت نصب شده است. این سامانه به کمک کروزکنترل تطبیق‌پذیر و دستیار حرکت بین خطوط، خودرو را در مسیر مستقیم حفظ کرده ضمن‌­اینکه در محصول جیپ شاهد حضور سطح 2 فناوری خودران نیز هستیم.

جیپ کامپس مدل 2021 بازار اروپا

قرار است جیپ کامپس در تریم‌­های اسپرت، Longitude، لیمیتد، S و تریل­هاوک عرضه شود که تریم آخری تجهیزات آفرود بیشتری دارد. فعلاً جزئیات بیشتری درباره قیمت و مشخصات دقیق تریم‌­های مختلف جیپ کامپس اعلام نشده است.

گستره پیشرانه­‌های قابل نصب روی جیپ کامپس مدل 2021 شامل دو موتور بنزین‌سوز 1.3 لیتری به قدرت 128 یا 148 اسب‌بخار به همراه جعبه‌دنده دستی یا دوکلاچه اتوماتیک، پیشرانه 1.6 لیتری دیزل با جعبه‌دنده شش سرعته دستی و دو مدل هیبرید 4xe با 187 یا 237 اسب‌بخار قدرت و جعبه‌دنده شش سرعته اتوماتیک خواهد بود. به جزء دو مدل هیبرید که به سامانه eAWD مجهز شده‌­اند، سایر مدل‌های کامپس به صورت دیفرانسیل-جلو تولید می‌­شوند.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران