لو رفتن تصاویر از وزارت صنعت چین

معرفی نسخه شاسی‌بلند از تویوتا کراون

25 فروردین 1400 10:39

میتسوبیشی اکلیپس و فورد موستانگ تنها نام‌های مشهوری هستند که به صورت شاسی‌بلند تولید شده‌اند. حالا قرار است یکی از قدیمی‌ترین  محصولات در حال تولید تویوتا یعنی Crown نیز به صورت شاسی‌بلند وارد بازار شود.

محصول جدید تویوتا برای بازار چین، با نام کراون Kluger واقعاً شبیه به هایلندر شده است. اواخر سال گذشته میلادی بود که یک مجله ژاپنی اولین اطلاعات از شاسی‌بلند جدید تویوتا که قرار است روی مدل کراون‌ پیاده‌سازی شود را منتشر کرد. اقدامی بحث‌برانگیز که بسیاری از کارشناسان آن را چیزی شبیه به هایلندر تلقی کرده بودند. اگرچه یک کراون شاسی‌بلند کمی شوکه‌کننده است ولی بد نیست بدانید بین سال‌های 1962 تا 1971 تویوتا نسخه وانت آن را نیز تولید می‌کرد.

در ادامه با شروع سال 2021 میلادی تصاویر کاملاً آشکار از این خودرو در وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین منتشر شد. هر خودروی جدیدی که قرار است در چین فروخته شود باید مراحل اداری این وزارتخانه را پشت سر بگذارد. شنیده‌ها حاکی از آن است که محصول جدید تویوتا با نام کراون Kluger واقعاً شبیه به هایلندر شده است.

نسخه شاسی‌بلند از تویوتا کراون مدل 2022

گفته می‌شود طول، عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب 5015، 1930 و 1750 میلی‌متر است. این یعنی کمی طویل‌تر و قدبلندتر از هایلندری که تویوتا در بازار آمریکا عرضه می‌کند.

تقریباً مطمئن هستیم که این خودرو با پیشرانه هیبریدی به دست مشتریان می‌رسد. گمانه‌زنی‌ها درباره قدرت 189 اسب‌بخاری از پیشرانه 2.5 لیتری آن نیز مطرح شده است. تویوتا کراون شاسی‌بلند با وزن معادل 2000 کیلوگرمی می‌تواند روی توانایی‌های عملیاتی خود حساب ویژه‌ای باز کند.

این خودرو از سوی تویوتا برای عرضه در بازار چین معرفی شده است و این احتمال می‌رود که از اواخر ماه جاری میلادی مراسم پرده‌برداری رسمی آن در نمایشگاه شانگهای انجام شود.

دیدگاه کاربران