یورو NCAP اعلام کرد

نتایج ناامیدکننده ساندرو در تست تصادف

29 فروردین 1400 13:30

در جدیدترین گزارش تست تصادف موسسه یورو NCAP سه خودروی داچیا ساندرو، فولکس‌واگن ID4 و اشکودا انیاک بررسی شدند. از این میان نتایج مربوط به هاچ‌بک پرفروش رومانیایی ناامیدکننده بوده است.

بخش ضعیف ساندرو مربوط به ایمنی عابر پیاده با 41 درصد و سیستم‌های کمکی راننده با 42 درصد بوده که ضربه اصلی را به نمره نهایی وارد کرده استگزارش یورو NCAP نشان می‌دهد که ساندروی جدید در این تست تنها موفق به کسب 2 ستاره از 5 ستاره شده است. البته این خودرو در بخش ایمنی بزرگسال 70 و در بخش ایمنی کودکان 72 درصد موفق عمل کرده است. بخش ضعیف ساندرو مربوط به ایمنی عابر پیاده با 41 درصد و سیستم‌های کمکی راننده با 42 درصد بوده که ضربه اصلی را به نمره نهایی وارد کرده است. به همین دلیل است که مدیر این موسسه می‌گوید در صورتی که یورو NCAP فقط به ایمنی سرنشینان اهمیت می‌داد، ساندرو 4 ستاره به دست می‌آورد.

در این گزارش آمده این روزها خودروسازان پیشرفت قابل ملاحظه‌ای را در حوزه ایمنی و حفاظت تجربه می‌کنند. با اینکه داچیا یک محصول اقتصادی به حساب می‌آید ولی دو ستاره برای یک خودروی ارزان‌قیمت نیز قابل قبول نیست.

تست تصادف داچیا رنو ساندرو

مهر ماه سال گذشته بود که داچیا بعد از وقفه‌ای طولانی پس از معرفی اولیه، سرانجام از دو مدل ساندرو و ساندرو استپ‌وی رونمایی کرد. این خودروها روی پلتفرم CMF شکل گرفته‌اند که نسل جدید رنو کلیو روی آن ساخته شده است. استفاده از این پلتفرم باعث افزایش مقاومت و سختی بدنه این خودروها شده است.

در ادامه این تست‌ها اشکودا انیاک و فولکس‌واگن ID4 هر دو با حداکثر امتیازات 5 ستاره را کسب کرده‌اند. بیانیه یورو NCAP درباره این خودروها می‌گوید ساختار مقاوم خودروهای فوق با کسب بیش از 90 درصد ایمنی برای بزرگسال و 89 درصد برای کودکان، تحسین‌برانگیز است.

دیدگاه کاربران