بهبود 0.4 ثانیه‌ای شتاب اولیه

معرفی نسخه Competition xDrive از ب‌ام‌و M3 و M4

31 فروردین 1400 12:12

از زمان رونمایی نسخه دیفرانسیل عقب از ب‌ام‌و M3 و ب‌ام‌و M4 در سپتامبر 2020 تاکنون، علاقمندان در انتظار معرفی نسخه دودیفرانسیل xDrive از این مدل‌ها بودند. اکنون انتظار به پایان رسیده و این دو خودرو به عنوان نخستین مدل‌های M3 و M4 به سیستم چهارچرخ محرک مجهز شده‌اند.

شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت با 0.4 واحد کاهش نسبت به نسخه دیفرانسیل-عقب، به 3.4 ثانیه رسیده است.محصولات جدید خودروساز آلمانی که با اسامی کامل M3 Competition xDrive و M4 Competition xDrive معرفی شده‌­اند، به پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر توئین توربو با 503 اسب­‌بخار قدرت و 650 نیوتن‌متر گشتاور مجهزند که به جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک ZF متصل شده است. شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت با 0.4 واحد کاهش نسبت به نسخه دیفرانسیل-عقب، به 3.4 ثانیه رسیده درحالی‌که حداکثر سرعت همچنان به صورت الکترونیکی روی رقم 250 کیلومتر برساعت محدود شده است، که البته در صورت سفارش پکیج M Performance به 290 کیلومتر برساعت افزایش می­‌یابد.

ب‌ام‌و  M4 نسخه Competition xDrive

اضافه شدن سامانه xDrive باعث افزایش وزن M3 به رقم 1809 کیلوگرم شده که برای چنین خودرویی زیاد ارزیابی می­‌شود، اما ب‌ام‌و معتقد است که برتری فنی این خودرو، افزایش وزن آن را کمرنگ خواهد کرد.

یکی از برتری­‌های مورد اشاره خودروساز آلمانی می­‌تواند قابلیت استفاده از حداکثر گشتاور در بازه‌­ای وسیع از دور موتور باشد که به لطف کلاچ چند-صفحه‌­ای و سیستم کنترل­‌کننده آن حاصل می­‌شود. دیفرانسیل فعال M هم گشتاور را میان چرخ‌های عقب تقسیم و در صورت نیاز به محور جلو هم ارسال می­‌کند. در حالت رانندگی 4WD Sport، میزان بیشتری از گشتاور به محور عقب ارسال می‌­شود درحالی‌که با انتخاب حالت 2WD، تمامی گشتاور به محور عقب منتقل می­‌شود.

ب‌ام‌و M3 نسخه Competition xDrive

قیمت پایه ب‌ام‌و M3 Competition xDrive مدل 2022 از 76,900 دلار آغاز می‌شود یعنی 4100 دلار گران‌تر از همتای دیفرانسیل-عقب خود. قیمت پایه ب‌ام‌و M4 Competition xDrive هم برابر با 78,800 دلار تعیین شده است.

فروش این دو مدل از ماه آگوست در ایالات متحده آغاز می­‌شود. بد نیست بدانید قرار است M4 روباز و M3 تورینگ هم به زودی معرفی شوند که البته مدل دومی به آمریکا وارد نخواهد شد. نسخه قدرتمندتری از M4 هم با پسوند CSL در راه است.

دیدگاه کاربران