خودروهای خودران دوباره زیر سوال رفتند

اتوپایلوت تسلا بالاخره کشته داد

31 فروردین 1400 16:36

با تصادف یکی از خودروهای تسلا که در حالت Auto Pilot (رانندگی خودکار) بوده، خاص‌ترین قابلیت این خودروی برقی بار دیگر زیر سوال رفت.

ایلان ماسک در توييتر نوشته كه طبق گزارش‌های بازیابی شده‌، در این ماشین قابلیت تمام خودران فعال نبوده.انتشار خبر کشته شدن دو نفر که درون یک تسلا مدل S نسخه 2019 و با حالت رانندگی خودکار بودند موجی از تردید را نسبت به این فناوری نوظهور ایجاد کرده است. پلیس هیوستون تگزاس می‌گوید این حادثه در حالی رخ داده که هیچ‌کس پشت فرمان نبوده است.

منابع خبری می‌گویند هنوز نمی‌توان با قطعیت اعلام کرد که تسلای فوق در حالت اتوپایلوت بوده یا خیر. حتی اطلاعاتی از هویت این دو مرد نیز در دسترس نیست. تا اینجای کار مشخص شده که یکی 59 ساله و دیگری 69 ساله بوده است. با این حال پلیس می‌گوید هیچ یک از سرنشینان پشت فرمان (روی صندلی راننده) قرار نگرفته بودند.

تصادف تسلا سیستم اتوپایلوت

گفته می‌شود تسلا مدل S فوق با سرعتی بالا در حال حرکت بوده و هنگام عبور از یک پیچ دچار انحراف می‌شود و پس از برخورد با یک درخت آتش می‌گیرد. مقامات پس از خاموش کردن آتش متوجه می‌شوند که یکی از سرنشینان در صندلی کنار راننده و دیگری در صندلی عقب نشسته بوده است. اطلاعاتی در دست است که نشان می‌دهد تیم آتش‌نشانی حدود 4 ساعت برای اطفای حریق مشغول بوده و حتی برای خاموش کردن آتش با تسلا تماس گرفته شده است.

گزارش‌های اخیر درباره تصادف‌های تسلا موجب شده تا تحقیقات گسترده‌ و دقیقی روی حالت نیمه خودران این محصول انجام شود. در دستورالعمل خودروهای تسلا به روشنی تاکید شده است که حتی در حالت Full Self-Driving (تمام خودران) نیز راننده باید هر لحظه آماده کنترل خودرو باشد. این سیستم طوری طراحی شده است که اگر برای مدت‌زمان کوتاهی آن را رها کنید، از راننده درخواست می‌کند که با تکان دادن فرمان نشان دهد که هم‌چنان کنترل را به دست دارد. ایلان ماسک هم در توييتر نوشته كه طبق گزارش‌های بازیابی شده‌، در این ماشین قابلیت تمام خودران فعال نبوده و جدا از این هم، این ویژگی برای مسیر‌های خط‌کشی شده کار می‌کند که این خیابان خط‌کشی نداشته است.

مترجم : نیما حدادی

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران