قدرت بیشتر به لطف دو موتور الکتریکی

معرفی نسخه GTX از فولکس‌واگن ID.4

9 اردیبهشت 1400 12:41

سال‌ها پیش فولکس‌­واگن در برخی بازارها، از عنوان GTX در نام نسخه اسپرت مدل‌هایی همچون گلف، جتا و شیراکو استفاده کرده بود. اکنون این شرکت اعلام نموده که قصد دارد از این عنوان در انتهای نام نسخه اسپرت از محصولات برقی خود استفاده نماید.

نیروی پیشرانه با 94 واحد افزایش به 295 اسب­‌بخار رسیده که باعث افزایش محسوس عملکرد فنی خودرو شده است.به عنوان شروع این روند، شاهد معرفی کراس‌اور برقی ID.4 GTX هستیم که برخلاف نسخه استاندارد، به دو موتورالکتریکی و سیستم چهارچرخ محرک مجهز شده است.

نیروی پیشرانه با 94 واحد افزایش به 295 اسب­‌بخار رسیده که باعث افزایش محسوس عملکرد فنی خودرو شده است. شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت با 2.3 واحد کاهش، به 6.2 ثانیه و حداکثر سرعت نیز با 20 واحد افزایش به 180 کیلومتر برساعت رسیده است. بد نیست بدانید این خودرو می­‌تواند ظرف تنها 3.2 ثانیه به سرعت 60 کیلومتر برساعت دست پیدا کند.

پلتفرم برقی فولکس واگن ID.4 GTX

فولکس‌واگن ID.4 GTX از سیستم AWD خودکار بهره­‌مند است، که در صورت نیاز حسگرها به کشش بیشتر در مسیرهای لغزنده یا شتابگیری، خودرو را از حالت دیفرانسیل-عقب به چهارچرخ محرک تبدیل می­‌کند. همچنین راننده ID.4 GTX می‌­تواند یکی از حالت­‌های اقتصادی، راحت، اسپرت، شخصی‌سازی و ترکشن را انتخاب کند.

فولکس‌واگن ID.4 GTX همچون نسخه استاندارد ID.4 به باتری لیتیوم-یون 77 کیلووات ساعتی مجهز شده که 486 کیلوگرم وزن دارد و با توجه به افزایش وزن بدنه نسخه GTX، مسافت قابل پیمایش را به 480 کیلومتر محدود نموده است. این رقم در ID.4 استاندارد برابر با 520 کیلومتر است. در صورت اتصال این باتری به جریان شارژ سریع 125 کیلووات در مدت نیم ساعت، نیروی لازم برای پیمودن 300 کیلومتر مسافت فراهم خواهد شد.

طراحی نمای عقب فولکس واگن ID.4 GTX

برای متمایز نمودن ظاهر GTX از نسخه عادی فولکس‌واگن ID.4، مواردی شامل چراغ‌های LED با آرایش ماتریسی، طرح متفاوت ورودی­‌های جریان هوا، جلوپنجره مشکی براق، چراغ‌های LED عقب با افکت 3بعدی و رنگ جدید قرمز متالیک کینگ برای این مدل درنظر گرفته شده است.

رینگ‌های فولکس‌واگن ID.4 GTX به صورت استاندارد 20 اینچی بوده که با سفارش مشتری به نمونه­‌های 21 اینچی قابل تغییر است. گذشته از ابعاد 358 اینچی ترمزهای محور جلو، وجود ترمزهای کاسه­‌ای در محور عقب ممکن است چندان خوشایند برخی مشتریان نباشد. با پرداخت مبلغ اضافه می‌­توان پکیج اسپرت را سفارش داد که مواردی شامل کاهش 15 میلی‌متری ارتفاع بدنه، تنظیم اسپرت فرمان و کمک‌­فنرهای تطبیق‌پذیر را دربرمی‌­گیرد.

کابین فولکس واگن ID.4 GTX

در فضای کابین هم غیر از جزئیات قرمز رنگ برای القای حس اسپرت، امکانات رفاهی مثل گرمکن فرمان، نمایشگر 10 اینچی مرکزی، نورپردازی LED با امکان انتخاب میان 30 رنگ و زیردستی اختصاصی سرنشینان جلو به صورت استاندارد درنظر گرفته شده است. با پرداخت مبلغ بیشتر هم می­‌توان به مواردی شامل نمایشگر هداپ با واقعیت مجازی افزوده و نمایشگر مرکزی 12 اینچی دست پیدا کرد.

فروش فولکس‌­واگن ID.4 GTX از تابستان سال جاری و با قیمت پایه 50,415 یورو در آلمان آغاز خواهد شد.

دیدگاه کاربران