سالها پیش فولکسواگن در برخی بازارها، از عنوان GTX در نام نسخه اسپرت مدلهایی همچون گلف، جتا و شیراکو استفاده کرده بود. اکنون این شرکت اعلام نموده که قصد دارد از این عنوان در انتهای نام نسخه اسپرت از محصولات برقی خود استفاده نماید.
”نیروی پیشرانه با 94 واحد افزایش به 295 اسببخار رسیده که باعث افزایش محسوس عملکرد فنی خودرو شده است.“به عنوان شروع این روند، شاهد معرفی کراساور برقی ID.4 GTX هستیم که برخلاف نسخه استاندارد، به دو موتورالکتریکی و سیستم چهارچرخ محرک مجهز شده است.
نیروی پیشرانه با 94 واحد افزایش به 295 اسببخار رسیده که باعث افزایش محسوس عملکرد فنی خودرو شده است. شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت با 2.3 واحد کاهش، به 6.2 ثانیه و حداکثر سرعت نیز با 20 واحد افزایش به 180 کیلومتر برساعت رسیده است. بد نیست بدانید این خودرو میتواند ظرف تنها 3.2 ثانیه به سرعت 60 کیلومتر برساعت دست پیدا کند.
فولکسواگن ID.4 GTX از سیستم AWD خودکار بهرهمند است، که در صورت نیاز حسگرها به کشش بیشتر در مسیرهای لغزنده یا شتابگیری، خودرو را از حالت دیفرانسیل-عقب به چهارچرخ محرک تبدیل میکند. همچنین راننده ID.4 GTX میتواند یکی از حالتهای اقتصادی، راحت، اسپرت، شخصیسازی و ترکشن را انتخاب کند.
فولکسواگن ID.4 GTX همچون نسخه استاندارد ID.4 به باتری لیتیوم-یون 77 کیلووات ساعتی مجهز شده که 486 کیلوگرم وزن دارد و با توجه به افزایش وزن بدنه نسخه GTX، مسافت قابل پیمایش را به 480 کیلومتر محدود نموده است. این رقم در ID.4 استاندارد برابر با 520 کیلومتر است. در صورت اتصال این باتری به جریان شارژ سریع 125 کیلووات در مدت نیم ساعت، نیروی لازم برای پیمودن 300 کیلومتر مسافت فراهم خواهد شد.
برای متمایز نمودن ظاهر GTX از نسخه عادی فولکسواگن ID.4، مواردی شامل چراغهای LED با آرایش ماتریسی، طرح متفاوت ورودیهای جریان هوا، جلوپنجره مشکی براق، چراغهای LED عقب با افکت 3بعدی و رنگ جدید قرمز متالیک کینگ برای این مدل درنظر گرفته شده است.
رینگهای فولکسواگن ID.4 GTX به صورت استاندارد 20 اینچی بوده که با سفارش مشتری به نمونههای 21 اینچی قابل تغییر است. گذشته از ابعاد 358 اینچی ترمزهای محور جلو، وجود ترمزهای کاسهای در محور عقب ممکن است چندان خوشایند برخی مشتریان نباشد. با پرداخت مبلغ اضافه میتوان پکیج اسپرت را سفارش داد که مواردی شامل کاهش 15 میلیمتری ارتفاع بدنه، تنظیم اسپرت فرمان و کمکفنرهای تطبیقپذیر را دربرمیگیرد.
در فضای کابین هم غیر از جزئیات قرمز رنگ برای القای حس اسپرت، امکانات رفاهی مثل گرمکن فرمان، نمایشگر 10 اینچی مرکزی، نورپردازی LED با امکان انتخاب میان 30 رنگ و زیردستی اختصاصی سرنشینان جلو به صورت استاندارد درنظر گرفته شده است. با پرداخت مبلغ بیشتر هم میتوان به مواردی شامل نمایشگر هداپ با واقعیت مجازی افزوده و نمایشگر مرکزی 12 اینچی دست پیدا کرد.
فروش فولکسواگن ID.4 GTX از تابستان سال جاری و با قیمت پایه 50,415 یورو در آلمان آغاز خواهد شد.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com