قوی‌تر از M4

تیونینگ ب‌ام‌و M2 توسط منهارت

9 اردیبهشت 1400 11:09

ب‌ام‌و M2 در سال 2016 معرفی شد و برای کسانی که احساس می‌کردند M3 و M4 قدرت زیادی دارند، انتخاب مناسبی محسوب می‌شد. اما تیونر معروف آلمانی، منهارت - Manhart - از خروجی آن راضی نبود؛ پس برای برطرف کردن این مشکل، مدل MH2 500 Limited را معرفی کرده است.

منهارت، خروجی پیشرانه M2 را به 518 اسب‌بخار قدرت و 700 نیوتن‌متر گشتاور رسانده، که حتی از M4 نیز قوی‌تر است.این کوپه بر اساس M2 Competition شکل گرفته و حتی از ب‌ام‌و M4 پرقدرت، پیشی می‌گیرد. منهارت، خروجی پیشرانه 3 لیتری S55 شش سیلندر خطی توئین‌توربو را به 518 اسب‌بخار قدرت و 700 نیوتن‌متر گشتاور رسانده است. در حالی که M2 در مدل پایه، تنها 410 اسب‌بخار قدرت و 550 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. به لطف تغییرات منهارت، خروجی آن حتی از M4 Competition با قدرت 503 اسب‌بخار و گشتاور 650 نیوتن‌متر نیز بیش‌تر است.

منهارت با کمک واحد کنترل MHtronik به این تغییرات مهم دست پیدا کرده است و جذابیت کار با وجود چهار لوله‌اگزوز کربنی به قطر 100 میلی‌متر و یک صداخفه‌کن عقب، دوچندان می‌شود.

منهارت، شاسی را ب‌ام‌و M2 را نیز تغییر داده و برای این‌ کار از یک کیت H&R استفاده کرده است، که باعث کاهش ارتفاع و همچنین بهبود فرمان‌پذیری می‌شود.

تیونینگ ب‌ام‌و M2 توسط منهارت

ظاهر خودرو نیز با اضافه شدن چندین قطعه کربنی نظیر لبه اسپویلر جلو، دیفیوزر عقب جدید و یک اسپویلر روی لبه صندوق، جذاب‌تر از قبل دیده می‌شود. منهارت می‌گوید که آن‌ها باعث می‌شوند تا خودرو شبیه به M2 CS به نظر برسد.

رینگ‌های به کار رفته نیز 20 اینچی با آلیاژ سبک Concave One به رنگ خاکستری Gunmetal است تا با نوار روی بدنه که این بار به جای طلایی، نقره‌ای رنگ است، هماهنگ باشد.

تیونینگ ب‌ام‌و M2 توسط منهارت

‌داخل خودرو، به جز نشان منهارت، یک نمایشگر AK Motion در دریچه‌هوای مرکزی سمت راننده تعبیه شده که علاوه بر جلوه‌ زیبا و یکپارچه‌ی داشبورد، اطلاعات مهم پیشرانه و قسمت‌های فنی را در اختیار راننده قرار می‌دهد. 

منهارت قصد دارد فقط 10 نسخه از این M2 فوق‌العاده را تولید کند. اگر می‌خواهید بهتر و قوی‌تر از M4 باشید، پس این کوپه مناسب شماست.

دیدگاه کاربران