ساخت نسخه‌ای خاص با همکاری هرمس

تم ژاپنی برای رولزرویس فانتوم

10 اردیبهشت 1400 11:22

شخصی­‌‌سازی، یکی از مهمترین ویژگی­‌هایی است که شرکت رولزرویس همواره در ارائه آن به مشتریان تخصص داشته است. هر از گاهی شاهد معرفی یک ویژگی خاص و یا رونمایی از یک نسخه سفارشی از یکی از محصولات این شرکت بریتانیایی  هستیم.

رولزرویس برای ساخت این نسخه خاص از فانتوم، با شرکت هرمس (Hermès) همکاری داشته که یکی از مشهورترین برندهای فعال در عرصه مد و لباس است.این بار هم رولزرویس نسخه خاصی از مدل فانتوم را با پسوند Oribe معرفی کرده که در طراحی بدنه و فضای داخلی، از سبک سفالگری ژاپن در قرن شانزدهم میلادی یعنی Oribe تاثیر گرفته است. این خودروساز باسابقه برای ساخت محصول جدید خود، با شرکت هرمس (Hermès) همکاری داشته که یکی از مشهورترین برندهای فعال در عرصه مد و لباس است.

بخش اعظم بدنه این رولزرویس فانتوم خاص با طیف خاصی از رنگ سبز پوشیده شده که در طول چند ماه و طی مشورت متخصصان رولزوریس با مالک خودرو شکل گرفته است. استفاده از رنگ کرم برای نوار نسبتاً باریکی که بخش پایین بدنه را تزئین کرده، علاوه بر افزایش جلوه­ رنگ سبز تیره، ترکیب رنگ‌های سبز و کرم در سفالگری Oribe را نیز تداعی می­‌کند.

رولزرویس فانتوم نسخه اریبه

مالک این خودروی سفارشی به رولزرویس ماموریت داده که همین پوشش رنگ را روی جت ایشان هم اجرا کند که اقدامی بی­‌سابقه در تاریخ این خودروساز بشمار می‌آید.

اما فضای کابین این نمونه خاص از فانتوم جایی است که هنر متخصصان هرمس آشکار می­‌شود. در اولین نگاه، پوشش چرمی با رنگ سبز Hermès Enea که بسیاری از اجزای کابین شامل صندلی­‌ها، فرمان، اهرم تعویض دنده، پوشش داخلی درها، کنسول میانی، بخش بالای داشبورد، زیر آرنجی، محفظه خنک­‌کننده و دستگیره­‌های سقفی را پوشانده، جلب نظر می­‌کند.

رولزرویس فانتوم نسخه اریبه

از چوب گردو هم استفاده فراوانی شده چراکه بخشی از پوشش داخلی درها، داشبورد، کنسول میانی، میزهای تاشو و حتی بلندگوهای سیستم صوتی از این ماده طبیعی ساخته شده است. رنگ کفپوش‌­ها نیز بگونه‌­ای انتخاب شده که با چوب و چرم سبز بکارگرفته شده در کابین هماهنگی داشته باشد.

برای جلوگیری از ایجاد یکنواختی در داشبورد، قطعات چوبی این بخش با نقش سر اسب تزئین شده که به صورت دست­‌ساز ساخته شده و زیر پوشش شیشه­‌ای قرار گرفته‌اند.

دیدگاه کاربران