فاز جدید رقابتی با جیپ و تویوتا

فورد اکسپلورر یک پله بالا آمد

17 اردیبهشت 1400 11:20

نسخه جدید شاسی‌بلند اکسپلورر به لطف طراحی، آپشن و پیشرانه توربوشارژ به فروش بسیار خوبی دست پیدا کرده است. این خودروی جنجالی که پلتفرم مشترکی با تاروس FWD دارد در نسل ششم خود به ریشه‌های اصیل خود بازگشته است.

در فورد اکسپلورر تیمبرلاین می‌توان مجموعه قابل قبولی از سخت‌افزارهای آفرود را با نیم‌نگاهی به خواص لوکس‌گرایانه نیز مشاهده کرد. اگرچه هنوز هم ساختار مستحکم این مدل نظر مشتریان را مانند آنچه در نسل چهارم دیده بودن، جلب نکرده است. پاسخ فورد به نسخه‌های توانمندی مانند جیپ گرندچروکی، تویوتا فوررانر و سوبارو اوت‌بک Wilderness نسخه جدیدی از اکسپلورر به اسم Timberline است. تیمبرلاین با مجموعه‌ای از به‌روزرسانی‌های بصری معرفی شده است. در این مدل می‌توان مجموعه قابل قبولی از سخت‌افزارهای آفرود را با نیم‌نگاهی به خواص لوکس‌گرایانه نیز مشاهده کرد.

تغییرات را از قسمت زیرین خودرو آغاز می‌کنیم. جایی که سیستم تعلیق با نسخه حرفه‌ای که پیش‌تر روی مدل‌های مخصوص پلیس موسوم به Interceptor دیده بودیم، تعویض شده‌اند. سیستم تعلیق مستقل چهار چرخ به خوبی می‌تواند از پس وظایف خارج جاده‌ای بربیاید.

فورد اکسپلورر تیمبرلاین 2021

لیفت یا تغییر ارتفاع 2 سانتی‌متری برای خودرویی که 22 سانتی‌متر از سطح زمین فاصله دارد یک خبر خوب است. اما با این حال این عدد کمتر از سوبارو اوتبک‌ و تویوتا فوررانر و بیشتر از سوبارو اسنت و جیپ گرند چروکی است. فورد برای اکسپلورر سری تیمبرلاین از تایرهای حرفه‌ای 265.65 میلی‌متری 18 اینچی بریجستون مدل Dueler A/T استفاده کرده است.

در این نسخه ویژه است که می‌تواند قابلیت چهار چرخ محرک هوشمند را مشاهده کرد، سیستمی که بر حسب سرعت و شرایط، گشتاور بین چرخ‌ها را به صورت پویا تغییر می‌دهد. اکسپلورر تیمبرلاین در محور عقب خود نیز به مجهز به سیستم الکترونیکی محدودیت لغزش است. این می‌تواند به حرکت در مسیرهای برفی کمک کند. به ویژه در زمانی که مثلاً یکی از چرخ‌های عقب کاملاً درگیر شده است.

فورد اکسپلورر تیمبرلاین 2021

قوای محرکه در این خودرو دستخوش تغییر چندانی نشده است. یعنی هنوز هم می‌توان اینجا یک پکیج 2.3 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ را که جعبه‌دنده‌ای 10 سرعته اتوماتیک متصل است را دید. خروجی اکسپلورر فوق 300 اسب‌بخار با 420 نیوتن‌متر گشتاور است.

دیدگاه کاربران