خودرویی برای آموزش مهارت‌های رانندگی

معرفی نسخه‌ای خاص از فورد اکسپلورر ST

29 مرداد 1400 11:31

رویداد رالی Woodward Dream Cruise که سال گذشته به علت همه­‌گیری ویروس کرونا لغو شد، در روز شنبه آینده برگزار می‌شود. این بدان معنی است که هزاران نفر از علاقمندان در حال آماده‌­سازی برای حضور در این رویداد عظیم هستند. شرکت‌های خودروسازی نیز به واسطه این رویداد مورد توجه خواهند بود چراکه برخی از آنان ، نمونه­‌هایی خاص را در این رویداد به معرض نمایش درمی‌آورند.

این نمونه منحصربفرد از فورد اکسپلورر ST برای جلب توجه علاقمندان به مدرسه رانندگی فورد طراحی شده است. شرکت فورد هم قصد دارد نمونه‌­ای منحصربه‌فرد از مدل اکسپلورر ST را با خود به این رویداد بیاورد، تا بهانه­‌ای برای معرفی آکادمی رانندگی تحت مدیریت این برند یعنی Performance Racing School به خانواده­‌ها و دوستداران خودرو باشد.

نوار پهن آبی روی سپر، کاپوت و سقف، طرح گرافیکی سرمه‌­ای روی بخش جانبی بدنه، لوگوی فورد در نقاط مختلف، کالیپر ترمز قرمز رنگ، میله­‌های محافظتی برای تمام سرنشینان و صندلی­‌های اسپرت ساخت ریکارو با کمربند ایمنی چهار نقطه­‌ای، مهمترین تغییرات این نمونه سفارشی در بدنه و کابین خواهد بود.

رینگ‌های SV503 از سری مسابقه­‌ای Track Series انتخاب و با تایرهای پایلوت اسپرت کاپ 2 ساخت میشلن با ابعاد 315/30ZR21  روکش شده است.

فورد اکسپلورر ST برای آموزش مهارت‌های رانندگی

نیروی لازم برای متوقف کردن این خودروی شاسی‌­بلند از ترمزهای شش پیستون ساخت برمبو با کالیپر ترمزهای آلومینیوم یک تکه تامین شده، که در محور جلو با دیسک­‌های 16.5 اینچی برگرفته از شلبی GT500 همراه است.

در زیر کاپوت اکسپلورر ST با پیشرانه‌­ای مواجه هستیم که توسط HP Tuners مورد تقویت قرار گرفته است، ولی متاسفانه فورد از اعلام مشخصات آن خودداری می‌کند. نیروی محرکه فورد اکسپلورر ST در حالت استاندارد از پیشرانه 6 سیلندر توئین توربوشارژ اکوبوست تامین شده که 400 اسب­‌بخار قدرت و 563 نیوتن‌متر گشتاور تولید می­‌کند. بنابراین انتظار داریم که در این نمونه تقویت شده با ارقام بیشتری روبرو باشیم.

فورد اکسپلورر ST برای آموزش مهارت‌های رانندگی

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره شد، این نمونه منحصربفرد از فورد اکسپلورر ST برای جلب توجه علاقمندان به مدرسه رانندگی فورد طراحی شده است. مدرسه مذکور از زمان تاسیس در سال 2006 تاکنون، به برگزاری دوره­‌های آموزشی برای علاقمندان و همچنین برنامه‌­های اختصاصی برای خریداران مدل‌های اسپرت زیرمجموعه دیگر فورد یعنی Ford Performance مشغول است. نخستین برنامه در این حوزه در سال 2012 و برای خریداران فورد ماستنگ باس 302 برگزار شده و از آن زمان تاکنون برای بسیاری مدل‌های دیگر همچون فوکوس ST، فیستا ST، ماستنگ شلبی GT350، اکسپلورر ST و F-150 رپتور تکرار شده است.

فورد برای نمایش نسخه سفارشی و منحصربه‌فرد اکسپلورر ST در اولین روز رویداد Woodward Dream Cruise یعنی شنبه 21 آگوست برنامه­‌ریزی کرده است. البته این خودرو در آکادمی رانندگی فورد در ایالت میشیگان نیز به معرض نمایش درخواهد آمد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران