وقتی هوش مصنوعی نقاشی می‌کند

تبدیل ب‌ام‌و سری 8 به بوم نقاشی دیجیتالی

18 اردیبهشت 1400 10:50

از چند دهه پیش به این سو شاهد معرفی خودروهایی در قالب یک اثر هنری بوده‌­ایم که بسیاری از آن‌ها نیز از میان محصولات ب‌ام‌و انتخاب شده بودند، ولی حساب جدیدترین خودروهای هنری با نشان این خودروساز را باید از نمونه­‌های قبلی جدا کرد چراکه این آثار هنری خاص با فناوری همراه شده‌اند.

طرح هنری این خودروها توسط هوش مصنوعی خلق شده‌­ است.درواقع دست بشر در آفرینش این ب‌ام‌و ها که به عنوان بخشی از نمایشگاه چیدمان هنر مجازی در نیویورک به معرض نمایش درآمده‌­اند، دخالتی نداشته و طرح هنری این خودروها توسط هوش مصنوعی خلق شده‌­ است.

مجموعه‌دار آثار هنری یعنی گری یه (Gary Yeh) و ناتان شیپلی (Nathan Shipley) هنرمند فعال در حوزه دیجیتال، همکاران ب‌ام‌و در آفرینش این آثار هنری هستند. این دو نفر بیش از 50 هزار عکس مربوط به آثار هنری خلق شده در عرض 900 سال گذشته و 50 اثر هنری مربوط به هنرمندان معاصر شریک ب‌ام‌و در طول نیم قرن گذشته را در اختیار نرم‌­افزار هوشمند و متن باز ساخت Nvidia یعنی StyleGAN قرار دادند تا به هوش مصنوعی درباره هنر آموزش دهند. پس از آن‌که هوش مصنوعی درباره هنر آگاه شد، توانست خلاقیت خود را به معرض نمایش بگذارد.

تبدیل ب‌ام‌و سری 8 به بوم نقاشی دیجیتالی

در نتیجه این روند، ترکیبی زیبا و چشم‌نواز از هنر معاصر و کلاسیک پدید آمده که به صورت نقوش گرافیکی روی بدنه مجازی ب‌ام‌و سری 8 گرن‌کوپه تابیده شده است.

آقای یه انجام این پروژه را فرصتی درخشان برای همکاری با هنرمندان سراسر جهان دانسته که به خلق یک اثر هنری دیجیتال به معنای واقعی منجر شده است. به اعتقاد وی این تجربه هیجان­‌انگیز که مرزهای هنر را جابجا کرده، علاوه بر نمایش تاثیر فرهنگی ب‌ام‌و در نیم قرن اخیر، می­‌تواند نمایش‌­دهنده تاثیر فناوری بر آینده هنر نیز باشد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران