دوپینگ X5 با هیدروژن

معرفی ب‌ام‌و i Hydrogen NEXT

19 اردیبهشت 1400 22:45

شرکت ب‌ام‌و قصد دارد یک مدل جدید هیدروژن-سوز به نام i Hydrogen NEXT را به زودی وارد بازار کند.

از سوخت هیدروژن درون باک این خودرو برای تولید جریان الکتریسیسته و تامین نیروی موتور برقی نصب شده در محور عقب استفاده می­‌شود.این خودروی شاسی­‌بلند که براساس X5 شکل گرفته، به دو محفظه سوخت از جنس پلیمر فیبرکربن با مجموع گنجایش 6 کیلوگرم سوخت هیدروژن مجهز شده که هرچند رقم زیادی به نظر نمی‌­رسد ولی خودروساز آلمانی وعده کرده که این خودرو نسبت به نمونه­‌های مشابه بنزینی، شعاع حرکتی بیشتری ارائه کند.

از سوخت هیدروژن درون باک این خودرو برای تولید جریان الکتریسیسته و تامین نیروی موتور برقی نصب شده در محور عقب استفاده می­‌شود. علاوه بر 369 اسب­‌بخار نیروی حاصل شده از این طریق، مجموعه باتری ولتاژ-بالا هم برای i Hydrogen NEXT درنظر گرفته شده که بنابر اعلام شرکت سازنده، در مواقع شتاب‌گیری یا نیاز به قدرت بیشتر، به یاری این شاسی­‌بلند آلمانی خواهد آمد.

ب‌ام‌و X5 هیدروژنی

شرکت ب‌ام‌و ضمن اشاره به مزایای استفاده از سوخت هیدروژن نسبت به نیروی برق در خودروهای برقی (EV) همچون زمان سریع‌تر سوختگیری، بر لزوم افزایش تنوع محصولات هیدروژن-سوز ب‌ام‌و و گسترش زیرساخت تامین سوخت با قیمت مناسب برای این‌گونه خودروها نیز تاکید کرده است.

براساس اعلام خودروساز آلمانی، دولت آلمان و سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا به اهمیت هیدروژن برای تامین انرژی در آینده پی برده­‌اند ضمن این‌که برخی کشورهای آسیایی همچون کره­‌جنوبی، ژاپن و چین هم نسبت به گسترش زیرساخت­‌های لازم برای تامین سوخت خودروهای هیدروژنی علاقه نشان می‌دهند.

ب‌ام‌و X5 هیدروژنی

ب‌ام‌و در عین حال به شرایط متفاوت تامین سوخت برای خودروهای هیدروژن-سوز (FCV) در نقاط مختلف دنیا اشاره کرده که در برخی موارد همچون ایالت کالیفرنیا در آمریکا برای مالکان این‌گونه خودروها باعث دردسر شده است.

گروه ب‌ام‌و پیش از این برای افزایش تنوع محصولات سلول سوختی هیدروژن در نیمه دوم دهه جاری وعده کرده بود. اکنون به نظر می­رسد

معرفی i Hydrogen NEXT هم بخشی از این برنامه باشد، خودرویی که بنابر اعلام سازنده در تیراژ محدود و از اواخر سال آینده میلادی وارد خط تولید خواهد شد.

دیدگاه کاربران